infotravelromania.ro
Motto: Unde informatia conteaza !..
oferte ieftine Grecia, sejur ieftin Grecia, litoral Grecia
Acasa | Asociatii turism | Linkuri turism | Stiri | Targuri turism | Reviste turism | Hoteluri Bucuresti | Fotografii |
  Agentie turism |Asigurari medicale | Companii autocar | Companii aeriene | Spatiul Schengen | Pasaport |
  Facultati turism | Cursuri turism | Bibliografie | Birouri turism | Centre de informare | Manifestari/expo | Chestionar
| Contact
Litoral 2016 Grecia| Oferte litoral 2016 Grecia | Oferte litoral 2014 Romania| Cazare litoral Romania
vrem un like! blog INFOTRAVELROMANIA Twitter InfoTravelRomania YouTube InfoTravelRomania
 
   
  Editorial

CERE OFERTA PERSONALIZATA | CERE VACANTA TA!

adauga acum o stire

Stiri 2012
APRILIE - DECEMBRIE 2011
Trimestrul I 2011
1 ianuarie - 31 martie 2011
Trimestrul IV 2010
1 octombrie - 31 decembrie 2010
Trimestrul III 2010
1 iulie - 30 septembrie 2010
Trimestrul II 2010
1 aprilie - 30 iunie 2010
Trimestrul I 2010
01 ian. - 31 mar. 2010
Trimestrul IV 2009
01 oct - 31 dec. 2009
Trimestrul III 2009
01 iulie - 30 sept. 2009
Trimestrul II 2009
01 aprilie - 30 iunie 2009
Trimestrul I 2009
01 ianuarie - 31 martie 2009
Trimestrul IV 2008
01 octombrie - 31 decembrie 2008
Trimestrul III 2008
01 iulie - 30 septembrie 2008
Trimestrul II 2008
01 aprilie - 31 iunie 2008
Trimestrul I 2008
01 ian - 31 martie 2008
Trimestrul IV 2007
01 oct - 31 decembrie 2007
Trimestrul III 2007
01 iulie - 30 septembrie 2007
Trimestrul II 2007
01 aprilie - 30 iunie 2007
Trimestrul I 2007
01 ianuarie - 31 martie 2007
Trimestrul IV 2006
01 octombrie - 31 decembrie 2006
Trimestrul III 2006

01 iulie - 30 septembrie 2006
Trimestrul II 2006
01 aprilie - 30 iunie 2006
Trimestrul I 2006
01 ianuarie - 31 martie 2006
Trimestrul IV 2005
01 octombrie - 31 decembrie 2005
Trimestrul III 2005
01 iulie - 30 septembrie 2005
Trimestrul II 2005

01 aprilie - 30 iunie 2005
Trimestrul I 2005

01 ianuarie - 31 martie 2005
Trimestrul IV 2004

01 octombrie - 31 decembrie 2004
Trimestrul III 2004
01 iulie - 30 septembrie 2004
Trimestrul II 2004
01 aprilie - 30 iunie 2004
Trimestrul I 2004
01 ianuarie - 31 martie 2004
Trimestrul III - IV 2003
01 iulie - 31 decembrie 2003
Trimestrul I - II 2003
01 ianuarie - 30 iunie 2003
Trimestrul III - IV 2002
01 iunie - 31 decembrie 2002


Stiri turistice: 01 octombrie 2006 - 31 decembrie 2006

COPYRIGHT 2006
Se interzice reproducerea totala sau partiala a acestor stiri, fara acordul scris al InfoTravelRomania.

Noul presedinte ANT este Monica Barbuletiu

COMUNICAT DE PRESA
Cu ocazia numirii presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT) – pentru breasla turistica, ministru al Turismului – il felicitam pe domnul Calin Popescu Tariceanu, primul ministru al Romaniei, pentru alegerea facuta.
Consideram coerenta dintre calitatea administrativa si apartenenta la Partidul National Liberal (PNL) drept un vector pozitiv pe care ne putem sprijini in continuare.
Dorim succes doamnei Monica Barbuletiu, noul presedinte al ANT, si o asiguram de intreg sprijinul Patronatului ANAT in vederea rezolvarii problemelor referitoare la proiectele si conceptele europene, cu scopul de a ajunge foarte rapid pe piata turistica europeana.
Presedinte Patronatul ANAT - Gheorghe FODOREANU

Sursa: Patronatul ANAT
Data publicarii: 28 decembrie 2006 ora 16:18

http://www.turismferoviar.ro/ro/contact.php
http://www.mt.ro/unitati_sub_autoritate_adrese.html

Alba Iulia - Ieri, Monica Mihaela Barbuletiu, sotia deputatului PNL de Alba, Tiberiu Barbuletiu, a fost numita oficial în functia ...

Ieri, Monica Mihaela Barbuletiu, sotia deputatului PNL de Alba, Tiberiu Barbuletiu, a fost numita oficial în functia de presedinte al Autoritatii Nationale pentru Turism, post cu rang de secretar de stat. Dupa ce a absolvit Institutul Politehnic Bucuresti, Monica Barbuletiu a acumulat o experienta de peste 10 ani în turism, fiind directorul Agentiei de Turism "Delta" din Alba Iulia. Din anul 2000 este manager general în turism, absolvind cursurile postuniversitare organizate de Institutul National de Formare în Management Turistic. Pâna acum, ea a detinut functia de director general al Societatii Feroviare de Turism Bucuresti.
Sursa: http://www.online-stiri.ro/show_news_265496.html


CONSULATUL ROMAN DE LA CHISINAU va primi cereri de viza pentru Romania si in intervalul 27- 29 decembrie 2006

Dupa cum stiti de la 1 ianuarie 2007, ca urmare a aderarii Romaniei la UE, cetatenii din Republica Moldova vor putea calatori in Romania numai cu viza acordata de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din strainatate.

Avand in vedere ca, in perioada 25 decembrie 2006 – 3 ianuarie 2007, Consulatul român de la Chisinau a anuntat ca este inchis, Patronatul ANAT a solicitat functionarea acestuia in regim de urgenta, in perioada 27-30 decembrie 2006, pentru a permite obtinerea de vize de catre turistii care au rezervat locuri in luna ianuarie in statiuni din Romania. Ca urmare, Ministerul Roman al Afacerilor Externe a anuntat ca in perioada 27-29 decembrie 2006 Consulatul Roman de la Chisinau va functiona si va elibera vize pentru turistii din Republica Moldova.

Sursa: Buletinul informativ ANAT nr. 12 / 2006
Data publicarii: 21 decembrie 2006 ora 18:15

Octavian Arsene va conduce ANT pana cand executivul va numi un presedinte

Intr-un comunicat emis de catre Autoritatea Nationala pentru Turism, ANT, se face referire la conducerea autoritatii, astfel prin Ordinul Ministrului Transporturilor, Constructiilor si Turismului nr. 2368 / 7 decembrie 2006, atributiile presedintelui ANT au fost preluate de catre Octavian Arsene, directorul general al ANT, pana la nominalizarea, prin decizie a primului ministru, a presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism.

Sursa: www.5starcomfort.ro
Wall-Street [15.12.2006]
Data publicarii: 18 decembrie 2006 ora 21:47

Castelul Bran a fost scos la vanzare

Familia de Habsburg, proprietara Castelului Bran, a hotarat sa scoata la vanzare castelul, cu toate ca, arhiducele de Habsburg-Lothringen, Dominic, a declarat ca domeniul isi va pastra destinatia de muzeu timp de 3 ani. Pretul stabilit de Dominic de Habsburg nu a fost facut public deocamdata insa avocatii acestuia au precizat ca suma va fi mai mare de 22 milioane EUR, suma pe care a oferit-o statul roman drept rascumparare inaintea retrocedarii.

Familia Regala von Habsburg, a formulat o oferta exclusiva de vanzare catre autoritatile locale din Brasov, a declarat Corin Trandafir, avocat in cadrul firmei de profil Rubin Meyer Doru & Trandafir, care asista proprietarii in aceasta tranzactie.

Potrivit contractului de retrocedare, statul roman, prin intermediul Ministerului Culturii si Cultelor, MCC, detine drept de preemptiune asupra locatiei.

Reprezentantii CJ Brasov, au confirmat scoaterea la vanzare a castelului si au precizat ca sunt interesati sa cumpere domeniul. Autoritatile din Brasov iau in calcul posibilitatea asocierii cu firme private pentru a putea achizitiona castelul Bran.
Sursa: www.5starcomfort.ro
Cotidianul, Romania Libera [14.12.2006], Adevarul, Wall-Street [15.12.2006]
Data publicarii: 18 decembrie 2006 ora 21:46


Incepand din 2007 va fi reintrodusa taxa de bariera din statiunea Mamaia

Pe data de 13 decembrie, Consiliul Local Constanta a aprobat reintroducerea taxei de bariera pentru accesul in statiunea Mamaia iar in privinta taxei de liniste si a taxei de irigatii s-au purtat discutii cu reprezentantii Asociatiei Patronale Mamaia, care au fost de acord cu plata respectivelor taxe. Taxa de bariera din Mamaia va fi de 2 RON.

Primarul Radu Mazare a declarat ca si taxa speciala pentru folosirea tramei stradale, care ar urma sa se aplice transportatorilor de marfa, este utila si la un nivel de trei ori mai mic decat in Brasov si de sapte ori mai mic decat in Bucuresti.

Primarul Constantei a introdus taxe speciale din anul 2001 iar in 2005 prefectul Danut Culetu a reusit sa blocheze in justitie taxele speciale.
Sursa:www.5starcomfort.ro
Cotidianul, Cronica Romana, Evenimentul Zilei, Gardianul, Replica de Constanta, Wall-Street [14.12.2006]
Data publicarii: 18 decembrie 2006 ora 21:45

Scrisoare deschisa a Patronatului ANAT catre Presedintele Traian Basescu si catre Prim Ministrul Calin Popescu Tariceanu

COMUNICAT DE PRESA

FODOREANU GHEORGEReferitor la balansarea turismului ca si cum ar fi un copil al nimanui, Patronatul ANAT considera ca acesta reprezinta o ramura a industriei cu un bazin electoral de 300.000 de familii. Turismul constituie una din industriile cu o sansa mare de dezvoltare pe piata Uniunii Europene. Este nefericita ideea remorcarii turismului la Autoritatea Nationala pentru Tineret sau la oricare alta autoritate sau institutie publica. Turismul are nevoie sa fie independent si sa i se creeze conditii de dezvoltare pe piata pentru recuperarea decalajului fata de statele membre ale Uniunii Europene.

Rugam puterea politica si administrativa sa nu mai considere turismul drept o piesa nesemnificativa pe esichierul politic. Turismul nu reprezinta un pion intr-un joc de sah, ci un rege sau o regina.

Evaluarea structurilor componente ale industriei turistice a Romaniei ne plaseaza, in comparatie cu celelalte tari europene, indiscutabil, intr-o pozitie defavorabila. Din acest punct de vedere si mai ales datorita diferentei uriase dintre potentialul turistic al tarii si rezultatele financiare, consideram ca pentru a realiza un salt consistent, valoric si cantitativ al productiei turistice, independenta Autoritatii Nationale pentru Turism reprezinta una dintre situatiile cele mai dorite si eficiente.

Sursa: Patronatul ANAT
Gheorghe FODOREANU - Presedinte Patronatul ANAT
Data publicarii: 14 decembrie 2006 ora 20:00

Patronatele se unesc la ROMEXPO - 12 decembrie 2006

Astazi 12 decembrie 2006 ora 11.00 - 12.00, a avut loc o conferinta de presa in Sala de Marmura din Pavilionul Central al ROMEXPO. Organizatori: ROMEXPO, Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), Patronatul ANAT(Presedinte:Gheorghe Fodoreanu), FPTR (Presedinte:Daniel Vasilescu), ANTREC(Presedinte: Daragus Attila), OPTBR( Director Executiv: Rodica Georgeta Pencea), FIHR(Secretar General: Mihai Rajnita).

Temele conferintei de presa:
1. Evaluarea anului turistic 2006. Evaluarea statistica a segmentelor de activitate.
2. Estimari privind evolutia turismului romanesc în 2007.
3. Evenimentele anului 2007:
- Targul National de Turism al Romaniei (29 martie 2007– 1 aprilie 2007)
- Targul de Turism al Bucurestiului (4-6 mai 2007).Targul se va desfasura in parcul Izvor.Se vor amenaja corturi, iar intrarea va fi libera.
- targurile de turism regionale si locale
- Adunarea Generala ECTAA la Bucuresti ( 24 - 25 mai 2007)
- Sibiu, Capitala Culturala a Europei
4. Informatii privind Adunarea Generala ECTAA (Grupul Asociatiilor Agentiilor de Turism si Touroperatorilor din cadrul UE) de la Amsterdam. Acceptarea ANAT ca membru cu drepturi depline al ECTAA.
5. Evaluarea functionarii Autoritatii Nationale pentru Turism în 2006 si impactul acesteia asupra turismului.

Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 12 decembrie 2006 ora 15:30

CFR Calatori lanseaza serviciul business

C.F.R. Calatori abnunta ca, de la punerea in aplicare a noului mers de tren 2006 - 2007(10 decembrie 2006), in transportul feroviar din Romania se va introduce serviciul business.Operatorul feroviar de calatori vine astfel in intampinarea exigentelor clientilor sai in cea ce priveste noile cerinte de tranasport si comunicare. Rutele pe care aceste vagoane vor circula pentru inceput sunt:

din 10 decembrie 2006:
- IC 591 Bucuresti Nord - Timisoara Nord, cu plecare din Bucuresti Nord la ora 05 h 47 minute si cu sosire in Timisoara Nord la ora 13 h 20 ;
- IC 594 Timisoara - Bucuresti Nord, cu plecare din Timisoara Nord la ora 16 h 00 minute si cu sosire in Bucuresti Nord la ora 23 h 35;
- IC 531 Bucuresti Nord - Oradea, cu plecare din Bucuresti Nord la ora 13 h 30 si cu sosire in Oradea la ora 23 h 49;

din 11 decembrie 2006:
- IC 532 Oradea - Bucuresti Nord, cu plecare din Oradea la ora 11 h 45 si cu sosire in Bucuresti Nord la ora 22 h 22.

Noutatea serviciului Business consta in faptul ca aceste vagoane vor oferi si alte facilitati fata de cele existente in prezent. Destinat calatorilor cu venituri peste medie, serviciul se adreseaza, in mod special, oamenilor de afaceri pentru care mobilitatea intre centrele business din tara reprezinta o componenta importanta a afacerilor pe care le au.

Modernizarile au fost realizate in atelierele CFR Grivita. Aici au fost facute mai multe modificari si adaptari pentru conditiile specifice feroviare CFR. In functie de dotari, serviciul business este de doua tipuri: standard si standard exclusive. Caracteristici:
- fotolii confortabile din piele pentru serviciul exclusive si din plus pentru serviciul standard,
- monitoare cu diagonala de 51 de centimetri in fiecare vagon,
- display-uri montate in spatarele scaunelor pe care se pot urmari programe video,
- modul pentru casti cu 4 canale audio,
- acces wireless la internet,
- bar prevazut cu frigider, cuptor cu microunde si expresor de cafea,
- cabina wc vauumatica,
- instalatie de climatizare si usi de acces culisante duble,
- facilitati pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii (exista lifturi pentru usurarea accesului la bordul vagonului si grup sanitar special dotat).

Exemple tarife:
-
Tren INTERCITY
Clasa Exclusiv
Clasa Standard
Bucuresti Nord - Oradea
155.10 RON
135.10 RON
Bucuresi Nord - Timisoara
146.40 RON
126.40 RON

Inainte de efectuarea calatoriei, pasagerii sunt rugati sa solicite informatii suplimentare la statiile si agentiile CFR din Bucuresti si din tara sau la telefon 9521, e-mail: marketing.calatori@cfr.ro, web site: www.cfr.ro/calatori

Sursa: InfoTravelRomania
Data publicarii: 12 decembrie 2006 ora 12:30

 

De la 1 ianuarie 2007 cu buletinul in Europa

De la 1 ianuarie 2007, romanii vor scapa de cozile interminabile de la ghiseele "non-UE" din aeroporturi. Ei vor utiliza la iesirea din tara culoarele de frontiera destinate membrilor UE. Totodata, romanii vor putea prezenta la frontiera pasaportul sau cartea de identitate, care va deveni un document valabil de calatorie.

Guvernul a modificat ieri, prin ordonanta de urgenta, Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii, transpunand in legislatia romaneasca directiva Comisiei Europene in domeniu. Ministrul Administratiei si Internelor, Vasile Blaga, a declarat ca, in baza acestor modificari, romanii care vor dori sa calatoreasca in statele UE pot sa prezinte la controlul de frontiera pasaportul sau cartea de identitate. Nu vor putea calatori in statele UE romanii care nu si-au schimbat vechile buletine de identitate. Romanii vor putea intra pe baza cartii de identitate in cel putin 22 din cele 25 de state membre ale UE, care au transpus in legile lor Directiva CE privind libera circulatie.

Pana acum, Directiva a fost transpusa sau aplicata direct de: Austria, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Slovenia, Spania, Portugalia si Ungaria. Ministrul Vasile Blaga a precizat ca Cehia, Cipru si Suedia au transpus si ele aceasta directiva in legislatia nationala, insa au aplicat masuri restrictive. Astfel, in Cehia si Cipru se poate intra cu cartea de identitate doar daca aceasta contine un cod de bare. Suedia doreste ca pe CI sa fie mentionata, in mod expres, rubrica cetateniei titularului. Belgia si Slovacia sunt in proceduri pentru transpunerea Directivei (iar romanii vor putea calatori si in aceste state pe baza CI), iar Bulgaria a adoptat si ea aceasta lege. "Avem sanse ca, pe baza discutiilor care vor continua, sa ajungem la o intelegere cu Suedia. Sigur, nu vom putea intra cu C.I. in Cehia si Cipru", a precizat ministrul Vasile Blaga.

Inspectoratul General al Politiei de Frontiera va dispune masurile necesare pentru afisarea in punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului international, precum si pe pagina proprie de internet, a listei statelor membre ale UE care permit intrarea si sederea pe teritoriile lor pe baza cartii de identitate.

Minorii, pentru care cartea de identitate se elibereaza dupa implinirea varstei de 14 ani, vor putea calatori in UE doar pe baza unui pasaport individual sau daca sunt trecuti in pasaportul unuia dintre parinti.

Sursa: Romania libera - 30 noiembrie 2006
07 decembrie 2006 ora 20:00

Autoritatea Nationala pentru Turism a ramas fara sef

Livia Sima, doamna Livia Sima - fost presedinte ANTREC filiala MaramuresAutoritatea Nationala pentru Turism (ANT) a ramas de astazi fara niciun sef. Livia Sima, cea care ocupa postul de vicepresedinte al Autoritatii, a fost eliberata din functie de catre primul-ministru, Calin Popescu Tariceanu.

Livia Sima era singura persoana responsabila cu coordonarea ANT inca din luna iulie, cand presedintele Ovidiu Iuliu Marian si-a dat demisia din motive personale.

Plecarea lui Iuliu Marian a fost cauzata si de un interviu acordat unui saptamanal, in care fostul presedinte ANT aducea injurii si acuzatii grave operatorilor din turismul romanesc si hotelierilor de pe litoral. Pentru ocuparea fotoliului de presedinte al Turismului nu a fost desemnata inca nicio persoana
.
Sursa: www.realitatea.net
06 decembrie 2006 ora 20:53

 

KNOX MAGAZINE NR.20/ 2006

A aparut noul numar al revistei KNOX MAGAZINE [numarul 20/ 2006].
Din cuprins:
- pregatirea pentru iarna, minicatalog de echipament; alegerea schiurilor potrivite
- schi de tura, 4 zile pe Creasta Calimanilor
- SNOWPARKS, cum se face si ce inseamna
- Interviuri: Ivo Andreev, Jirka Lausecker

Sursa: InfoTravelRomania
Luni 4 decembrie 2006 ora 20:48





PATRONATUL ANAT A INTRAT ÎN EUROPA ÎNAINTEA ROMÂNIEI

COMUNICAT DE PRESA
La Adunarea Generala ECTAA (Grupul Asociatiilor Agentiilor de Turism si Touroperatorilor din cadrul UE) desfasurata între 30 noiembrie si 1 decembrie 2006, la Grand Hotel Krasnapolsky din Amsterdam, în prezenta presedintilor celor 25 de asociatii similare din tarile UE, s-a votat în unanimitate acceptarea Patronatului ANAT ca membru cu drepturi depline în ECTAA.

În prezent, ca urmare a statutului de functionare al asociatiei, Gheorghe Fodoreanu, presedintele Patronatului ANAT si Lucia Morariu - prim vicepresedintele Patronatului ANAT, au fost cooptati în organele de conducere europene.

“Alaturi de ceilalti colegi ai nostri, cooptati ca membri cu drepturi depline în comisiile de specialitate (Comisia de transport aerian - Malin Malineanu, Comisia fiscala – Maria Petran, Comisia de Incoming – Dragos Anastasiu si Comisia Juridica – secretarul general al ANAT), Patronatul ANAT reprezinta pentru turismul romanesc o structura 100% integrata în Europa”, a precizat Gheorghe Fodoreanu, presedintele Patronatului ANAT.

Mentionam ca Romania va fi gazda urmatoarei Adunari Bianuale ECTAA, din primavara anului 2007. Tara noastra a mai fost gazda unui astfel de eveniment în mai 2002, cand membrii ECTAA s-au reunit la Hotelul Inter-Continental din Bucuresti. ANAT este, din 1999, membru afiliat al Grupului Asociatiilor Agentiilor de Turism si Touroperatorilor din cadrul UE (ECTAA) si va deveni membru cu drepturi depline o data cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Aceasta organizatie sprijina ANAT în privinta importului de know-how si ofera consultanta turistica în vederea integrarii în Uniunea europeana. ECTAA are, în prezent, 25 de membri cu drepturi depline din statele UE si 4 membri afiliati (Croatia, Turcia, Norvegia si Elvetia).

Pentru alte amanunte,
Traian BADULESCU, Consilier de Presa Patronatul A.N.A.T.
Tel : 021.323.08.55 ; Mob : 0749.05.05.82
traian.badulescu@anat.ro

Sursa: Patronatul ANAT, 04 decembrie 2006 ora 14:16


PATRONATUL ANAT SALUTA TRECEREA ANT ÎN SUBORDINEA DIRECTA A EXECUTIVULUI

COMUNICAT DE PRESA ANAT
Patronatul ANAT saluta cu deosebita satisfactie trecerea Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT) din subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) în subordinea directa a Primului Ministru
. Patronatul ANAT considera aceasta decizie drept un « eveniment » deosebit de important pentru toti lucratorii din turism.
În situatia nou creata, patronatele din turism vor putea, cu mai multa eficienta, sa reprezinte sprijinul logistic si profesional în concretizarea si derularea unei strategii coerente de dezvoltare a turismului romanesc pe termen lung, în conformitate cu partile bune ale conceptelor deja existente pe piata.

În prezent, din punctul nostru de vedere, responsabilitatea de nominalizare a unei persoane adecvate pozitiei de presedinte al ANT este deosebita.

Consideram ca reusita acestei nominalizari se poate face si prin consultarea patronatelor din turism.
2007 – anul integrarii în Uniunea Europeana – reprezinta cel mai expresiv moment al ultimilor 16 ani de realizare, în sfarsit, a saltului colectiv asteptat de oamenii din turism.

Sursa: Patronatul ANAT, 04 decembrie 2006 ora 14:15
Gheorghe FODOREANU - Presedinte

Romania angajeaza experti straini care sa ne creeze un brand de tara

Romania este una dintre putinele state din lume care nu au definit un brand de tara care sa fie recunoscut oriunde in lume, de catre straini. Romania este cunoscuta in lume doar ca 'tara lui Dracula si a lui Ceausescu', sustin autoritatile din turism. In afara de aceste doua marci, unii straini mai stiu de Gheorghe Hagi, Nadia Comaneci, Adrian Mutu sau Dacia Logan. Asadar, Romania nu are o imagine clara, o marca reprezentantiva, cum ar fi Turnul Eiffel pentru Franta sau Statuia Libertatii si Casa Alba pentru Statele Unite ale Americii, considera specialistii. Ingrijorator este faptul ca imaginea tarii noastre in lume este asociata tot timpul cu o imagine de imigranti, cersetori si criminali. Pe de alta parte, autoritatile stau cu mainile in san, se plang ca pentru a construi un brand de tara au nevoie de peste 10 milioane de euro si apeleaza la experti straini care sa-i invete cum sa contureze imaginea propriei tari.

'Fiecare tara trebuie sa fie cunoscuta dupa ceva anume, sa detina propriul brand de tara. Orice strain, inainte de a sti ceva despre o tara anume, mai intai ii vine in minte un anumit simbol reprezentativ pentru regiunea respectiva', este de parere presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc, Daniel Vasilescu. 'Este foarte important ca Romania sa aiba propriul ei brand, care sa-i reprezinte imaginea in intreaga lume, pentru ca ne-ar aduce foarte multe beneficii, in special in dezvoltarea turismului romanesc. Daca am fi cunoscuti, numarul turistilor straini ar creste considerabil', a adaugat Vasilescu. 'Brandul de tara este la fel de important ca marca pentru o masina', a conchis presedintele ANAT Gheorghe Fodoreanu.
'Crudul adevar este ca imaginea si identitatea Romaniei in strainatate - brandul tarii, in termeni comerciali - s-au incropit confuz si neatragator din titlurile negative ale ziarelor internationale', a declarat, recent, Wally Olins, unul dintre cei mai mari experti in branding de natiune din lume.

'Brandul negativ al lumii taie elanul turistilor si al investitorilor, afecteaza exporturile si anuleaza influenta politica si culturala a tarii. Singura solutie pentru Romania ar fi un proces de branding', a conchis Olins. Conform unui studiu sociologic realizat in Marea Britanie, din punctul de vedere al unui englez din clasa mijlocie, Romania inseamna, in ordine aleatorie, urmatoarele lucruri: imigranti si Dracula - deci criminalitate si Adi Mutu, care reprezinta un subiect de scandal.
Incapabile de a crea o imagine a propriei tari, autoritatile din Romania apeleaza la specialisti straini care sa-i invete cum sa creeze un brand. Simon Anholt, consultant international in branding de tara, va sustine o prezentare despre brandul Romaniei, pe 5 decembrie, in cadrul unei dezbateri la care vor participa specialisti romani din industria de publicitate si directori de companii. Anholt si-a adus contributia la dezvoltarea unor branduri de natiune ale unor tari precum Polonia, Croatia, Olanda sau Germania, si va vorbi in cadrul prezentarii despre brandul Romania, dar si despre cei care ii reprezinta imaginea, informeaza NewsIn. Totodata, tara noastra va trebui sa cheltuiasca peste 10 milioane de euro pentru a se face cunoscuta in lume. 'O tara ca Romania are nevoie de o suma de 2-3 milioane de euro pe an pentru a-si construi brandul de tara. In trei ani vom avea niste rezultate concrete pe care sa le putem masura', a declarat presedintele Agentiei pentru Strategii Guvernamentale (ASG), Alfred Bulai, citat de NewsIn. 'In prezent, Romania are foarte putine instrumente de promovare externa si s-au cheltuit foarte putini bani in acest sens. Romania nu este un brand pentru ca nu avem un mesaj unitar', a adaugat presedintele ASG.

Sursa: www.newz.ro / Gardianul, autor: Otilia Caloian
Stire publicata: Luni 04 decembrie ora 08.00

COMUNICAT DE PRESA

Destinatii inedite pentru piata de turism
din Romania in 2007, prin Paloma Tours!

Miercuri, 22 noiembrie a.c., Hotel Novotel, Bucuresti, Paloma Tours DMC (Destination Management Company) companie corporate travel a prezentat programele de bussines travel&leisure pentru anul 2007. Au fost expuse doua destinatii inedite pentru piata de turism din Romania, si anume Africa de Sud si Kenya.

Ofertele Paloma Tours DMC (Destination Management Company) includ programe de incentive si team-building adresate companiilor cat si programe de safari si leisure care se adreseaza atat persoanelor individuale cat si companiilor.
Africa, Paloma Tours - Africa destinatia anului 2007 Africa, Paloma Tours - Africa destinatia anului 2007 Africa, Paloma Tours - Africa destinatia anului 2007
Pentru destinatia Kenya au fost elaborate doua programe speciale, si anume “safari” si “adventure safari” (camp safari). Pentru destinatia Africa de Sud exista mai multe programe printre care un program special pe ruta Cape Town – Johannesburg – Sun City. De asemenea, plecand din Africa de Sud, au fost extinse inca doua programe prin care sunt incluse si tarile vecine Zambia (Cascada Victoria) si Botswana, pe de o parte, si Mozambique pe de alte parte; locatiile din Mozambique fiind doar resort-uri de 5 stele pe insule exotice.
Africa, Paloma Tours - Africa destinatia anului 2007 Africa, Paloma Tours - Africa destinatia anului 2007 Africa, Paloma Tours - Africa destinatia anului 2007 Africa, Paloma Tours - Africa destinatia anului 2007

Costurile unor astfel de programe sunt in functie de sezon si de locatiile alese de client; pentru Kenia costurile sunt de minim 1.800€ (avion, safari 7 zile, fara taxe de aeroport si viza ); pentru Africa de Sud costurile depasesc 2.000€ ( avion si un program de 7 zile care include safari de 3 zile in locatii de lux in vestitele parcuri Pilanesberg sau Kruger).
Africa, Paloma Tours - Africa destinatia anului 2007 Africa, Paloma Tours - Africa destinatia anului 2007 Africa, Paloma Tours - Africa destinatia anului 2007

Paloma Tours DMC (Destination Management Company) este o companie specializata în managementul destinatiilor si are peste zece ani de experienta pe piata româneasca de profil .

Compania este membra a Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), International Air Transportation Association (IATA), The American Society of Travel Agents (ASTA), Meeting Professional Incentives (MPI).
Paloma Tours este consultantul dumneavoastra pentru serviciile de travel si este o companie care ofera servicii personalizate de inalta clasa avand in vedere nevoile specifice ale fiecarui client.

Sursa: foto InfoTravelRomania / comunicat Paloma Tours DMC
Stire publicata: Joi 23 noiembrie 2006 ora 10:05


Stimati colaboratori,
Va anuntam ca incepand cu data de 25 noiembrie 2006 noile si unicele noastre conturi vor fi:

RO43BRDE445SV05500164450 - LEI
RO31BRDE445SV05500404450 - EURO
BRD - SUCURSALA DOROBANTI

Va rugam sa nu mai trimiteti bani in conturile din Brd Academiei respectiv Raifaissen Apusului pentru ca acestea nu mai sunt valabile si banii se vor intoarce in conturile dumneavoastra ceea ce duce la pierdere de timp.


Va multumim,
Echipa Christian Tour

Sursa: Christian Tour
Stire publicata: Joi 23 noiembrie 2006 ora 10:00

Restrictii tot mai mari pentru bagajul luat in avion

Comisia europeana a adoptat un regulament care limiteaza dimensiunile bagajelor de mana si cantitatile de lichide cu care calatorii vor avea voie sa urce la bordul avioanelor ce decoleaza de pe teritoriul UE.

Decizia constituie o reactie la amenintarea explozibililor fabricati din lichide si vine dupa dejucarea, in luna august, a unui atentat terorist multiplu care viza, potrivit Londrei, avioane de pe rutele transatlantice.

Regulile, care vor intra in vigoare din noiembrie, permit calatorilor sa aiba asupra lor pasta de dinti sau parfumuri, dar nu sticle mari de bautura, cu exceptia celor cumparate dupa trecerea de punctele de verificare.

Pasagerii vor avea dreptul de a aduce la bord o punga re-sigilabila de maximum un litru, in care vor putea introduce lichidele, depozitate in sticlute de maximum 100 de mililitri.

Exista cateva exceptii pentru medicamente sau produsele alimentare absolut necesare, ca, de exemplu, laptele pentru sugari. Calatorii vor putea achizitiona bauturi sau parfumuri de pe aeroporturi, dar sunt prevazute masuri care sa impiedice manipularea periculoasa a acestora.

Pasagerii trebuie sa foloseasca rigla si in cazul bagajelor de mana, dar aceasta regula intra in vigoare peste sase luni. Gentile luate la bord vor fi limitate la dimensiuni mai mici de 56 cm x 45 cm x 25 cm, cu unele exceptii pentru instrumentele muzicale sau aparatele foto.


Sursa: Evenimentul Zilei / Adrian Cochino/ 7 Octombrie 2006
Stire publicata: Marti 21 noiembrie 2006 ora 13:05


De la 1 ianuarie 2008 toate companiile aeriene vor elibera doar bilete electronice

Anul 2007 este ultimul an in care se vor mai emite bilete de avion pe hartie, incepand de la 1 ianuarie 2008 toate companiile aerine din lume vor elibera doar bilete electronice.

Anca Apahidean, director IATA pentru Romania si Republica Moldova, a declarat ca prin aceasta metoda pasagerii vor avea foarte multe beneficii, printre care disparitia stress-ului pierderii biletului, modificarea itinerariului va fi mult mai simpla iar pasagerii vor beneficia de un check-in rapid la aeroport.

Totodata, trecerea la biletul electronic va aduce economii substantiale industriei de profil. Operatorii aerieni membri ai IATA emit anual, la nivel global, aproximativ 300 milioane de bilete iar trecerea la sistemul electronic va aduce economii de 2,7 miliarde USD anual, in conditiile in care pentru un bilet obisnuit costurile de procesare se ridica la 10 USD si emiterea unui bilet electronic costa 1 USD.

In tara noastra biletul electronic detine o pondere de aproximativ 30% din totalul biletelor emise, dar pana la sfarsitul acestui an, se estimeaza o crestere de 50%, dupa introducerea biletului electronic de catre compania nationala Tarom, a precizat Anca Apahidea.

Presedintele Consiliului de Administratie al Tarom, Gabriel Dumitrescu, a declarat ca operatorul aerian va introduce sistemul electronic de emitere a biletelor, gradual, incepand de anul viitor.

Agentiile de turism au inceput sa emita bilete electronice. Directorul Happy Tour, Nicolae Demetriade, a declarat ca exista deja companii aeriene care impun ca toate biletele comercializate sa fie electronice iar cine nu respecta acest lucru, trebuie sa suporte o penalizare de 10–25 EUR pentru fiecare bilet emis pe hartie.

In 2007 cel putin 6 companii aeriene straine vor patrunde pe piata aeriana din Romania iar printre acestea se numara si compania americana Delta, care din luna iunie va incepe sa opereze 4 zboruri saptamanale pe ruta Bucuresti–New York.

In acest an pretul mediu al biletelor de avion din SUA catre Romania, in perioada mai – septembrie a fost cu aproape 50% mai mare comparativ cu 2004, fapt care a contribuit semnificativ la diminuarea ritmului de crestere a traficului turistic catre Romania, a declarat Simion Alb, directorul Biroului National de Turism al Romaniei la New York.

Sursa: www.5starcomfort.ro Capital [16.11.2006]
Stire publicata: Marti 21 noiembrie 2006 ora 13:00

In 2007 traficul aerian inspre si dinspre Romania va creste cu cel putin 20%

Potrivit filialei locale a Asociatiei Internationale pentru Transport Aerian, IATA, in 2007 traficul aerian inspre si dinspre Romania va creste cu cel putin 20% iar companiile aeriene vor inregistra venituri din vanzarile de bilete de peste 360 milioane EUR. Pana la sfarsitul acestui an, vanzarile de bilete vor atinge nivelul de 300 milioane EUR, conform estimarilor IATA.

In primele noua luni ale acestui an traficul aerian a crescut cu 23% fata de aceeasi perioada a anului trecut, Anca Apahidean, country manager IATA pentru Romania si Moldova, declarand ca s-au inregistrat vanzari de 240 milioane EUR derulate prin Billing Settlement Plan, BSP, Romania in aceasta perioada.

BSP este un sistem IATA care faciliteaza vanzarea, raportarea si decontarea biletelor de avion ale agentiilor acreditate. Prin acest sistem se realizeaza peste 80% din vanzarile de bilete din Romania, deoarece 41 dintre liniile aeriene care opereaza in Romania participa la sistemul BSP. In cadrul BSP intra cursele externe si cursele interne regulate, operate de Tarom si Carpatair.

Anca Apahidean a declarat ca numarul companiilor aeriene interesate de piata locala este in crestere, in medie cu 7 linii aeriene pe an. In Romania opereaza in prezent 23 de linii aeriene membre IATA.

Sursa: www.5starcomfort.ro
Curierul National, Evenimentul Zilei, Ziua [10.11.2006]
16 noiembrie 2006 ora 17:07


Hotelierii vor avea la dispozitie 6 luni pentru formarea personalului

Secretarul general din cadrul Federatia Industriei Hoteliere din Romania, Mihai Rajnita, a declarat ca aproximativ 30% din personalul care lucreaza in hotelurile din Romania nu este calificat iar cei mai multi angajati calificati prefera sa lucreze in strainatate pentru salarii mai mari.

Potrivit unui ordin al Autoritatii Nationale pentru Turism, ANT, incepand de anul viitor personalul angajat in hotelurile din Romania va trebui sa urmeze cursuri de specialitate. Managerii unitatilor de cazare au la dispozitie 6 luni pentru a-si trimite angajatii la cursuri de specializare, in caz contrar, vor fi declasificati.

Sursa: www.5starcomfort.ro
Gardianul, Realitatea Romaneasca [14.11.2006]
16 noiembrie 2006 ora 17:05

COMUNICAT DE PRESA
British Airways anunta noua infatisare a confortului in clasa business denumita Club World
clasa business British Airways clasa business British Airways

Bucuresti, 13 noiembrie – British Airways dezvaluie astazi noua generatie de fotolii disponibile in clasa de business denumita Club World, in urma unei investitii in valoare de 100 de milioane de lire sterline. Noul fotoliu Club World, care se poate transforma intr-un pat perfect plat, este cu 25% mai spatios, oferind mai multa intimitate, un confort sporit si o capacitate mai mare de depozitare pentru lucrurile personale.

Noua infatisare face parte dintr-un program de investitii in produsele si serviciile British Airways care include atat imbunatatirea cabinei First Class cat si introducerea unui sistem de divertisment personalizabil la cerere, pe aeronavele flotei de lung curier.

Inovatii in design si tehnologie, cat si calitatea materialelor folosite au contribuit la restilizarea interiorului cabinei Club World, imbunatatind astfel conceptul de fotoliu care se transforma intr-un pat perfect plat.

Beneficiile principale includ:
- Un nou fotoliu, mult mai confortabil cu 25% mai spatios care se poate transforma intr-un pat perfect plat de o lungime de aproape 2 m
- Fotoliul este extensibil pana la aproximativ 2 metri si poate fi asezat in forma de "z", pentru pasageri aceasta pozitie fiind similara cu cea din conditii de gravitate 0, ideala pentru vizionarea filmelor
- Ecrane despartitoare controlate electronic, pentru un grad sporit de intimitate, realizate dintr-un material opac de ultima generatie, numit Lumisty
- Un compartiment special pentru laptop, unde pasagerii isi pot depozita obiecte electronice sau personale, cum ar fi o geanta mica sau chiar si pantofi.
- Priza standard de 110 volti, incorporata in scaun, dupa modelul american, care necesita doar un adaptor pentru a putea folosi si celelalte tipuri de prize
- Un sistem de divertisment cu ecrane mari de 10 inci (25,4 cm) incorporate in fotoliu, care permite pasagerilor sa aleaga intre pana la 100 de filme si de programe TV sau sa joace jocuri electronice
- O bucatarie Club la bordul avionului, unde pasagerii pot servi in plus fata de mesele obisnuite, gustari calde si reci pe intreaga durata a calatoriei

“British Airways a impus un standard in anul 2000, prin lansarea primului fotoliu pentru pasagerii din sectorul business care se transforma intr-un pat perfect plat. Noul fotoliu Club World ne reconfirma astazi pozitia de lider de piata”, a declarat Willie Walsh, CEO British Airways.

„Cabinele noastre premium reprezinta segmentul cel mai profitabil al British Airways si tocmai din acest motiv ne-am reconfigurat aeronavele, marind capacitatea Club World cu pana la 8%, respectiv de la 32 de locuri pana la 52 pentru unele dintre aeronavele noastre Boeing 747”.

„Oferim pasagerilor nostri exact ceea ce isi doresc – nu mecanisme sofisticate sau gadget-uri - ci un mediu confortabil, flexibil si intim, cu servicii care vin in nitampinarea cerintelor lor” a incheiat Willie Walsh.

Interiorul restilizat ofera o noua iluminare precum si o paleta de culori placute, gri, bleumarin si albastru pentru a crea o atmosfera relaxanta si stilata in acelasi timp. Pernele, paturile si materialele folosite sunt de o calitate deosebita si au fost atent selectionate.

In acelasi timp, compania aeriana va aduce imbunatatiri serviciilor pentru clasa de calatorie First Class, introducand un nou serviciu de ‘Turndown Service’ pe cursele care decoleaza dupa ora 19.30, un kit de produse Anya Hindmarch, pijamale noi si in premiera, papuci confortabili pentru toti pasagerii.

Imbunatatirile introduse pentru flota de lung curier, vor fi disponibile incepand cu 14 noiembrie 2006, acestea efectuandu-se inaintea unui program major de renovare a cabinei de calatorie First Class. Incepand cu anul 2007, se vor introduce si noi meniuri de catering.

Note catre editori:
Implementarea noului Club World va dura pana la 18 luni. Prima aeronava de acest fel va opera la sfarsitul lunii noiembrie.
Noul fotoliu Club World va fi disponibil pe 57 aeronave Boeing 747 si 43 aeronave Boeing 777.
Cabinele Premium reprezinta 20% din capacitatea British Airways.
Anul trecut, cabinele Premium au inregistrat o crestere de 8%.
BA detine cele mai multe fotolii care se pot transforma intr-un pat perfect plat si opereaza cele mai multe destinatii pentru aceasta clasa de calatorie decat oricare alta companie aeriana, cu 5.,000 de fotolii Club World catre 72 de destinatii.
Fotoliile Club World au un design conceput de echipa interna de design a companiei aeriene cu ajutorul consultantilor internationali in design, Tangerine, si sunt produse de catre BE Aerospace of Kilkeel din Irlanda de Nord.

Sursa: British Airways
13 noiembrie 2006 ora 19.30

COMUNICAT DE PRESA - 13 noiembrie 2006
AFRICA NIGHT

Evenimentul de business travel al sezonului, lanseaza provocarea anului 2007!

Miercuri, 22 noiembrie a.c., începând cu ora 17.30, la Hotel Novotel Bucarest City Centre, Sala Paris, Paloma Tours DMC (Destination Management Company) lanseaza ofertele de lux ale anului 2007 în materie de business travel, aducând în atentia publicului, destinatii inedite ale continentului sud african. Programele sunt concepute atât pentru companiile care doresc sa ofere angajatilor si partenerilor de afaceri, activitati de incentive si team-building în locatii speciale cât si pentru individuali – activitati tip “adventure”.

Paloma Tours DMC (Destination Management Company), companie specializata în serviciile de business travel, cu peste zece ani de experienta pe piata de profil este principalul organizator al evenimentului care va îmbina prezentarile business cu momentele de entertainment.

Evenimentul va debuta cu o conferinta de presa la ora 17.30 în cadrul careia organizatorii vor oferi reprezentantilor mass media, informatii însotite de prezentari vizuale privind pachetele turistice de lux ce urmeaza a fi lansate. Seara va continua într-o atmosfera relaxanta în acordurile muzicii africane oferite de trupa Gloria.

Printre invitatii de seama ai evenimentului se numara top manageri ai multor companii de renume din România, sportivi, persoane publice, personalitati mass media, VIP-uri.

Va rugam sa confirmati prezenta Dvs. la eveniment, pâna la data de 17 noiembrie, la urmatoarele numere de telefon: 021/3146647;021/3142388; 0788333775 sau e-mail: office1@palomatours.com (persoana de contact Adela Stan).

Fiecare eveniment organizat de Paloma Tours este unic. La fel este si abordarea noastra.

Va asteptam cu drag!

Sursa: Paloma Tours
13 noiembrie 2006 ora 17.30


Pana la sfarsitul anului Tarom va decide in ce alianta va deveni membru, Sky Team sau Star Alliance

Directorul general al Tarom, Gabriel Dumitrescu, a declarat ca Tarom intentioneaza sa devina membru al unei aliante internationale, urmand sa aleaga intre Sky Team si Star Alliance, o decizie in acest sens urmand a fi luata pana la sfarsitul anului, in functie de beneficiile oferite de Alliance.

In urma cu 3 ani Tarom a inceput negocierile cu SkyTeam, alianta formata din 6 operatori aerieni, printre care se numara Air France, Delta Air Lines si Alitalia.

Cel mai mare parteneriat al companiilor de transport aerian este Star Alliance, cu 16 membri, printre care United Airlines, Lufthansa, Singapore Airlines, Air Canada si SAS.

Denumite generic "code-sharing agreements", parteneriatele din industria aviatica ofera si avantajul ca fiecare companie membra a aliantei poate vinde clientilor sai locuri in aeronavele operate de partenerii sai, in vederea continuarii calatoriilor pe distantele neacoperite de propriile curse. Toate aceste rezervari au la baza principiul reciprocitatii.

In luna octombrie, Tarom a inregistrat un grad de ocupare a curselor pe rute interne de aproximativ 78% iar pe destinatiile externe de 69%.

Sursa: www.5starcomfort.ro
Curierul National, Evenimentul Zilei, Ziua [10.11.2006]
13 noiembrie 2006 ora 16:40


Amadeus adauga înca 9000 de hoteluri,
ajungând la un total de 70,000

Numarul de hoteluri ce se pot rezerva prin Amadeus creste cu aproape 15% la fiecare 6 luni
Amadeus îsi îmbunatateste oferta pentru hotelurile independente, prin includerea “content-ului” consolidatorilor hotelieri


Bucuresti, 10 noiembrie 2006: Amadeus, lider global în domeniul solutiilor de tehnologie si distributie în industria turismului, a adaugat anul acesta 9,000 de propietati în ultimele 6 luni începand cu luna martie, ajungand la un total de 70,000 de hoteluri din toata lumea. Cei ce calatoresc în interes de afaceri sau de placere, au acum o gama mai larga din care pot alege orasul dorit, un oras secundar si locuri provinciale, pentru a-I ajuta sa aleaga locatia perfecta pentru nevoile sale. Noile hoteluri sunt distribuite la agentiile de turism clasice sau la cele online conectate la Amadeus, inclusiv Opodo si pentru calatorii corporate prin Amadeus e-Travel Management (Aergo).

“Numarul ridicat de hoteluri distribuite în Amadeus are o importanta strategica pentru noi, pentru ca face procesul de rezervare al agentiilor mult mai eficient – nu trebuie sa caute informatii în alta parte pentru serviciile hoteliere. Pentru hoteluri, Amadeus ofera distributie catre 75,000 de agentii de turism din toata lumea, si cum oferta noastra creste, hotelurile vor primii mai multe rezervari mult mai eficiente si mai productive decât cele oferite de agentii/ serviciul GDS”, explica Antoine Medawar, Managing Director, Amadeus Hospitality Business Group. “ In acesta categorie a content-ului, includem din ce în ce mai multi furnizori, ceea ce ne-a permis sa adaugam rapid noi proprietati – inventarul nostru crescând cu aproape 15% în 6 luni”.

Amadeus a încorporat continutul consolidatorilor hotelieri precum hotel.de, care a fost anuntat la începutul acestui an. O alta initiativa Amadeus pentru a creste numarul rezervarilor de hotel a agentiilor de turism a fost programul Best Available Rate, în care hotelurile garanteaza sa furnizeze companiei Amadeus tarife care sunt la acelasi nivel sau mai mici decat cele disponibile prin alte sisteme de ditributie, website-uri sau chiar propriile call center-uri ale hotelurilor. Amadeus a anuntat recent ca peste 70 de branduri hoteliere cu peste 12,000 de proprietati au semnat pentru programul Best Available Rate, de când a fost lansat în februarie 2006.

Note catre editori

Despre Amadeus
Amadeus distribuie 70,000 de hoteluri catre 75,000 de locatii clasice si online oferite de agentii de tursim, în 217 tari din toata lumea.
Amadeus este partenerul tehnologic ales de furnizorii, vânzatorii si cumparatorii de calatorii. Compania asigura distribuitia si solutii IT si la punctul de vînzare pentru a-si ajuta clientii sa se adapteze, sa creasca si sa evolueze în industria calatoriilor aflata într-o rapida schimbare. Grupurile de clienti includ furnizorii de calatorii (linii ariene, hoteluri, companii de închiriei auto, companii feroviare, linii de feribot, linii de croaziera, companii de asigurari si operatori turistici), vînzatorii de calatorii (agentiile de turism) si cumparatorii de calatorii (corporatii si turisti). Solutiile sunt grupate în patru categorii- Distributie & Capacitate, Vânzari & e-Comert, Administrarea Afacerilor si Servicii & Consultanta.

Amadeus îsi are locatiile centrale în Madrid (sediul central si a departamentului de marketing), Nisa (dezvoltare) si Erding (Operatiuni- centrul de procesare a datelor) si birouri regionale în Miami, Buenos Aires si Bangkok. La nivelul pietei, Amadeus mentine operatiuni cu clientii în 76 de tari acoperind mai mult de 215 piete. Compania este proprietatea WAM Acquisition ai carei actionari sunt BC Partners, Cinven, Air France, Iberia si Lufthansa. Amadeus are aproximativ 6,700 de angajati în toata lumea reprezentând 95 de nationalitati. Pentru prima jumatate a anului ce s-a incheiat cu 30 iunie, Amadeus a raportat încasari de €1,381.6m.

Sursa: Action Global Communications
Diana Calin - Account Manager
Stire publicata Vineri 10 noiembrie 2006 ora 12:16

Izvoarele de ape termale si minerale din Romania sunt insuficient valorificate

Din cele 8.500 de izvoare termale si minerale din Romania, doar 10-15% sunt exploatate din punct de vedere turistic si economic, a declarat directorul executiv al Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania, OPTBR, Rodica Georgeta Pencea. Romania detine o treime din totalul izvoarelor termale si minerale din Europa.

In opinia directorului exectutiv al OPTB, o solutie pentru dezvoltarea turismului balnear ar fi ca investitiile in domeniu sa fie facute in parteneriate.

In 2005 investitiile in infrastructura turismului balnear au adus operatorilor privati venituri de aproximativ 90-100 milioane EUR si se estimeaza ca veniturile din acest sector vor creste in acest an cu aproximativ 10%.

In prezent cazarea reprezinta aproximativ 50% din pachetul de servicii, alimentatia publica 40% iar serviciile de tratament doar 10%. In ultimii ani, investitiile pentru dezvoltarea statiunilor s-au ridicat la peste 100 milioane EUR insa aceasta suma este insuficienta fata de necesar.

Printre statiunile vizate de investitori se alfla Govora, Sovata, Baile Herculane, Felix, Moneasa, Hebe, Vatra Dornei, Slanic-Prahova. Investitiile s-au indreptat atat catre infrastructura mare - hoteluri, restaurante, baza de tratament, cat si spre modernizari sau achizitii noi de aparatura si echipamente, precum si spre pregatirea personalului.

In 2005 numarul turistilor care au vizitat statiunile balneare s-a ridicat la aproximativ 7-800.000 turisti, dintre care aproximativ 15% au fost straini, potrivit datelor furnizate de OPTBR.

Sursa: www.5starcomfort.ro
Curierul National [08.11.2006]
Stire publicata Vineri 10 noiembrie 2006 ora 08:30

Wizz Air isi extinde semnificativ operatiunile in Polonia

Wizz Air, cea mai mare companie aeriana low-cost din Europa Centrala si de Est si-a extins semnificativ prezenta in Polonia, prin lansarea a 13 rute noi din Katowice, Varsovia, Gdansk si Poznan. Pentru a sustine aceasta dezvoltare strategica, Wizz Air va repartiza bazelor sale operationale din Polonia trei aeronave noi Airbus A320, sporind numarul acestora de la 6 in prezent, la 9 in 2007. Prin urmare, capacitatea totala de transport a companiei va creste cu 50% in Katowice si Gdansk si cu 35% in Varsovia.

"Ne extindem continuu operatiunile si in Polonia, cea mai mare tara nou intrata in Uniunea Europeana si prima baza operationala Wizz Air. In anul fiscal 2006-2007 vom transporta aproape 3 milioane de pasageri numai din Polonia. In prezent, privim Romania in acelasi fel in care priveam Polonia acum doi ani - o tara mare, cu o piata deficitara la capitolul servicii si cu un potential important de dezvoltare. Cei 23 de milioane de locuitori ai Romaniei au nevoie de servicii de transport low-cost de calitate, iar noi vom fi acolo pentru a raspunde acestor nevoi. Numai in 2007 vom transporta 500.000 de pasageri, urmarind sa acoperim 50% din piata low-cost din Romania.
Oferim deja cu succes curse intre Targu-Mures si Budapesta si am observat ca pasagerii romani se obisnuiesc foarte repede cu tarifele scazute percepute de Wizz Air si, mai ales, cu experienta unica de zbor oferita de aeronavele Airbus A320. Sunt increzator in faptul ca 2007 va fi anul in care Wizz Air se va impune ca alegerea numarul unu pentru romanii care doresc sa calatoreasca in regim low-cost, precum si ca lider incontestabil al pietei de transport aerian din Romania", a declarat Jozsef Varadi, Chief Executive Officer Wizz Air.
In momentul de fata, Wizz Air opereaza in Romania pe ruta Targu Mures - Budapesta, dar la inceputul lui 2007 va lansa 8 rute noi:
Din Catre Zboruri/saptamana Incepand din
Bucuresti Baneasa
Barcelona
3
15 Ianuarie 2006
Bucuresti Baneasa
Budapesta
3
15 Ianuarie 2006
Bucuresti Baneasa
Dortmund
3
15 Ianuarie 2006
Bucuresti Baneasa
Londra Luton
3
15 Ianuarie 2006
Bucuresti Baneasa
Roma Ciampino
4
15 Ianuarie 2006
Arad
Milano Bergamo
3
15 Ianuarie 2006
Targu Mures
Budapesta
3
Lansat pe 14 Iulie 2006
Targu Mures
Barcelona
3
15 Ianuarie 2006
Targu Mures
Roma Ciampino
3
15 Ianuarie 2006

Noile rute Wizz Air pentru 2007 in Polonia sunt:
Din Catre Zboruri/ Incepand cu
   
saptamana
Varsovia Durham Tees Valley (UK)
3
28 Iulie 2007
Varsovia Oslo (Norvegia)
3
28 Iulie 2007
Varsovia Corfu (Grecia)
saptamanal
29 Mai 2007
Varsovia Belfast (UK)
4
28 Iulie 2007
Varsovia Bourgas (Bulgaria)*
saptamanal
2 Iunie 2007
Gdansk Doncaster/Sheffield (UK)
4
15 Iulie 2007
Gdansk Malmo/Copenhaga (Suedia, Danemarca)
3
Iulie 2007
Katowice Belfast (UK)
3
29 Mai 2007
Katowice Eindhoven (Olanda)
3
29 Mai 2007
Katowice Bourgas (Bulgaria)*
saptamanal
2 Iunie 2007
Katowice Crete/ Heraklion (Grecia)*
saptamanal
2 Iunie 2007
Katowice Bournemouth (UK)
3
14 Iulie 2007
Katowice Birmingham/Coventry
3
28 Iulie 2007
Poznan Stockholm Skavsta
3
28 Iulie 2007
*destinatii sezoniere, pe timpul verii

Sursa: http://wizzair.com
Stire publicata Vineri 3 noiembrie 2006 - ora 18.00

 


interviu audio via club VIA CLUB - Andreea Turzai - Web site:< www.viaclub.ro | Reporter: Petre Dordea
interviu Tunisiana TUNISIANA TRAVEL -
Gheorghe Stoian - Web site:< www.tunisiana.ro | Reporter: Petre Dordea
interviu PASHA TOURS PASHA TOURS - Emil Sotea - Web site:< www.pashatours.ro | Reporter: Petre Dordea
interviu www.iloveromania.ro ILOVEROMANIA - Dan Penciu - Web site: | Reporter: Petre Dordea
interviu OCTOPUSTRAVEL OCTOPUSTRAVEL.RO - Ruxandra Nicolescu - Web site: | Reporter: Petre Dordea
interviu Maramures COMPLEX LOSTRITA 3* / Maramures - Sanda Roman - Web site:< www.complexlostrita.ro | Reporter: Petre Dordea
interviu Hotel Belvedere  Predeal HOTEL BELVEDERE 3* / Predeal - Romeo Almasan - Web site:< www.hotelbelvedere.ro | Reporter: Petre Dordea
interviu Romadria Confort ROMADRIA CONFORT - Adrian Tudosescu - Web site:< www.romadria.ro | Reporter: Petre Dordea
interviu www.vacanteinbulgaria.ro EURO TRAVEL TGV - Alen Georgescu - Web site:< www.vacanteinbulgaria.ro | Reporter: Petre Dordea
interviu Italia GESALBE TOUR / Italia - Massimo Roccato - Web site:< www.gesalbetour.it | Reporter: Petre Dordea
interviu Madeira MADEIRA - - Web site:< www.madeiratourism.com | Reporter: Sebastian Constantinescu
interviu Indonezia VIJAYA TOUR / Indonezia - Reddy Iskandar - Web site:< www.vijayabali.com | Reporter: Sebastian Constantinescu
interviu editura turistica BUSINESSROM PRESS - Gheorghe Stan - Web site:< | Reporter: Petre Dordea
interviu iahturi CasaYacht International - Dorian Chelaru - Web site:< | Reporter: Sebastian Constantinescu
interviu Turcia Ministerul Culturii si Turismului din Turcia - Ahmet Canga - Web site:< | Reporter: Sebastian Constantinescu
interviu Europa Travel euroPA TRAVEL - Marius Carlan - Web site:< | Reporter: Petre Dordea
interviu Hotel OREA ELENI Grecia Hotel OREA ELENI - Vangelis Avanidis - Web site:< | Reporter: Sebastian Constantinescu

Sursa: InfoTravelRomania, interviuri realizate Sambata 21 octombrie 2006.
Stire publicata Duminica 22 octombrie 2006 - ora 14.00


ITF 2006 - a treia zi de targ

Sambata 21 octombrie 2006.
Cred ca cine a fost astazi in targ, este imposibil sa nu fi vazut: o caracatita mica si verde ce se plimba printre vizitatori (OCTOPUSTRAVEL), o dansatoare din buric pe ritm egiptean (BEST REISEN), o dansatoare si tobe in ritm tunisian (TUNISIANA TRAVEL), un Mos Craciun ce te insotea in Laponia (PERFECT TOUR) sau o pereche de sani :) (BAILE TUSNAD).

dansatoare din buric pe ritm tunisian - TUNISIANA  TRAVEL Tunisia, muzica tunisiana, stand TUNISIANA TRAVEL ITF octombrie 2006 editura turistica, harti turistice, harti turism ieftin harti turism, harta litoral, harta valea prahovei-bran, harta Romaniei
in stand la PERCECT TOUR cu Mos Craciun PERRECT TOUR - pachete de revelion ROMADRIA CONFORT Adrian Tudosescu si ROMADRIA CONFORT

ROMADRIA CONFORT ROMADRIA CONFORT ROMADRIA CONFORT ROMADRIA CONFORT - ITF OCTOMBRIE 2006
VIA CLUB - oferte ski Italia
hotel OREA ELENI - Grecia Hotel OREA ELENI - ITF 2006 SEBASTIAN CONSTANTINESCU  reporter special  InfoTravelRomania
Indonezia office Reddy Iskandar - Vijaya Tour Madeira - Portugalia Madeira office
TURKY
Vanghelis Avanidis - hotel OREA ELENI  Grecia Gheorghe Stoian  - TUNISIANA TRAVEL Adrian Tudosescu - ROMADRIA CONFORT
Sursa: InfoTravelRomania
Stire publicata Sambata 21 octombrie 2006 - ora 21.30


ITF 2006 - a doua zi de targ
Oficiul National de Turism al Austriei Autoritatea pentru Tineret BEST REISEN ITF 2006 medieval
icoane Grecia J'INFO TOURS - ITF 2006 PERFECT TOUR si Mos Craciun

cruce din cimitirul vesel de la Sapanta- Maramures folclor Tunisia SEMINAR IBD - GTZ 10.00 - 16.00
Programul German de Promovare Economica si Ocupare a Fortei de Munca IBD - GTZ a organizat un FORUM DE BUNE PRACTICI IN TURISM.

Parteneri: IBD - GTZ, ANAT, ROMEXPO, FUNDATIA FRIEDRICH -EBERT
Comunicarile de specialitate s-au desfasurat concomitent in 3 sali: Sala Madgearu, Sala Brancusi si Sala Sadoveanu.

Cea mai interesanta conferinta a fost cea legata de companiile de zbor low cost.Este pentru prima oara in Romania cand se prezinta una dupa alta 3 companii aeriene de low cost: Blue Air, Sky Europe si Wizz Air; o alta prezentarea interesanta a fost cea a domnului Dragos Anastasiu/ EUROLINES:" Viitorul agentiilor de turism".
Dragos Anastasiu EUROLINES Paul Marasoiu RCB Dragos Minea - centrul de informare turistica Sibiu ___________________________________________
In cateva zile vom publica si inregistrarile audio de la aceste manifestari.

Sursa: InfoTravelRomania
Stire publicata Vineri 20 octombrie 2006 - ora 21.00



ITF 2006 - prima zi de targ

ora 10.00
deschiderea targului
ora 11.00
deschiderea oficiala a targului. Personalitati prezente: Radu Berceanu - Ministrul Transporturilor, Constructilor si Turismului, doamna Livia Sima - vicepresedinte ANT;George Cojocaru - presedinte ROMEXPO.
ora 14.00 prezentare oficiala Revista Clever Travel

Noutati:
Prima editie care nu se desfasoara in pavilionul central.S-au lansat revista de turism "Clever Travel" si saptamanalul "Saptamana turistrica".Standul Bulgariei este impresionant de mare fata de editia trecuta.

Ce putem spune despre "Saptamana turistica"?..arata foarte bine, calitate buna a hartiei, fotografii si articole excelente. E un fel de "Ziua turistica" varianta a doua. Ramane de vazut daca va si reusi sa apara saptamanal (in fiecare joi). De ce spunem asta?..pentru ca s-au mai lansat diverse reviste si ziare de turism, au promis marea cu sarea! si dupa un timp.. ori nu mai apar deloc, ori nu mai sunt lunare (nu apar in fiecare luna) sau saptamanale...http://www.saptamanaturistica.ro
E foarte greu sa faci un saptamanal.

Clever Travel - pare foarte interesanta. Aspect ireprosabil, 124 pagini, pret: 3 RON.
Face parte din grupul de presa HIPARION [Planul Casei Mele, Casa Mea, Caminul, Domus, Util - manualul casei mele] http://www.hiparion.com
Balon Romantic Travel urcare balon ROMANTIC TRAVEL Radu Berceanu - ITF 19 octombrie  2006 ITF  19  octombrie 2006 , pavilionul  17
Saptamanalul "SAPTAMANA TURISTICA" Saptamana turistica Standul Bulgariei - o surpriza  pentru toata lumea!
Sursa: InfoTravelRomania
Stire publicata Joi 19 octombrie 2006 - ora 17.00

Targul International de Turism intre cratite si pui congelati

Bulgarii ne bat la preturi si de Revelion

Livia Sima - vicepresedinte ANT, fost presedinte ANTREC filiala Maramures..oare de aceea?..Cea mai importanta manifestare turistica de toamna, care pregateste sezonul hibernal, a fost aruncata in derizoriu in acest an. De aceasta data nu putem arunca vina pe autoritatile de resort, ci pe ROMEXPO, care a "aruncat" Targul International de Turism din pavilionul central in unul lateral, de mai mica importanta, locul de onoare fiind dat unor furnizori de cratite si pui congelati. Motivele, ca sa fim sinceri, nu ne intereseaza, iar gestul este cat se poate de sugestiv: acesta este locul pe care turismul il ocupa in societatea romaneasca. Ca urmare, si "tratamentul" a fost pe masura.
Laudabila a fost prezenta lui Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, care a tinut sa fie prezent la deschidere. Si asta in conditiile in care, dupa 2004, nici un ministru nu a mai dorit sa participe la deschiderea targurilor de turism romanesti.
In ceea ce priveste oferta de Craciun si Revelion in Romania, preturile se situeaza intre 300 si 500 de euro pe pachet/pers. pentru cinci zile, preturi comparative cu cele de anul trecut. In schimb, ofertele externe sunt mult mai tentante din punct de vedere al preturilor, un pachet turistic de patru zile la schi in zona Salzburg - Innsbruk, la un hotel de patru stele costa 300 euro/pers., iar daca doriti sa va petreceti Revelionul in Bulgaria, la malul marii, tot pentru patru zile veti plati 145 euro/pers. la un hotel de patru stele in regim "all inclusive". O oferta ce nu are concurenta pana la acest moment este Revelionul la Balcic, patru zile, la 111 euro/pers., in pret fiind incluse micul dejun si cina festiva de Anul Nou.

Sursa: www.romanialibera.ro - Carmen Andrei
19 octombrie 2006 ora 20:17


Bulgarii vor sa ne ia turistii si de Sarbatori

La targul de turism, vecinii au venit cu oferte tentante la Balcic sau Nisipurile de Aur, unde Revelionul costa intre 90 si 240 de euro.
O vacanta in perioada Sarbatorilor costa, in general, la de la 70 la peste 1.000 de euro.

Daca visati la o vacanta in Tunisia, Cuba, Vietnam sau la una mai modesta, la Gura Humorului sau Gorj, dati o fuga zilele acestea pana la Romexpo. La Targul International de Turism din Capitala participa peste 200 de firme din 15 state, asociatii de profil si proprietari de pensiuni din Romania.

Unii au venit cu prezentari pe laptop si ATV-uri, altii cu slanina si tuica, iar pana duminica, la incheierea targului, vor sa convinga viitorii turisti ca merita sa le viziteze zona.

Una dintre tarile cu cele mai multe oferte la targul de turism este Bulgaria. Revelionul in aceasta tara, prin agentia Eurotravel TGV, costa 89 de euro la Balchik si 219 euro la Nisipurile de Aur.

oferte de turism RevelionPlacinte in Apuseni, scufundari in Gorj
Proprietarii de pensiuni de pe Valea Ariesului, din Apuseni, promit ca isi vor intampina musafirii cu paine de casa, placinta pe lespede, slanina afumata „cum numai noi stim sa facem” si cozonac.

In perioada Sarbatorilor veti plati aici 35 - 50 de euro/persoana pe zi. Daca vreti aventura, alegeti vacanta in Gorj. Firma Romania Gorj Adventure vine cu adrenalina: ATV-uri, schi nocturn, scufundari, catarare pe gheata, rafting etc.

La plaja in Tunisia
O destinatie exotica de vacanta este Tunisia, iar ca romanii sa inteleaga acest lucru, cei de la Tunisiana Travel au adus la targ doi cantareti si „o dansatoare din buric si din altele”, dupa cum spune Sorin Stanciu, directorul de vanzari al agentiei.

El recomanda statiunea Yasmine Hammamet, de pe malul marii, cu terenuri de golf, patinoar si o oferta larga de sporturi nautice. In plus, in aceasta perioada temperaturile sunt de 20-25 de grade Celsius, asa ca se poate face si plaja. O saptamana aici, in perioada Revelionului, costa intre 780 si 845 euro.

Afaceri si viata de noapte in Tara Sfanta
Magie Marcus, reprezentant al agentiei International Travel& Congresses, recomanda Israelul ca destinatie de vacanta. „Turistii trebuie sa stie ca Israelul nu este doar Tara Sfanta. Pe langa vizitarea locurilor sfinte, aici se poate face shopping, sunt multe oportunitati de afaceri, iar viata de noapte este foarte intensa”, spune ea. Un weekend la Tel Aviv costa intre 280-450 de euro/persoana, daca alegeti sa zburati cu Tarom. Suma nu include si taxele de aeroport.

Oferta
Intre Tismana si Cambodgia
Reprezentantii agentiilor de turism prezente la targ spun ca preturile practicate la hoteluri si pensiuni sunt apropiate de cele din 2005. Ofertele pentru Revelion sunt mai ridicate decat cele de Craciun, insa si cererea este mai mare. Astfel, preturile practicate de diverse agentii pentru Revelionul 2007, pentru o persoana, sunt:
Hotel Bradet, Sovata: ............................................................240 euro/6 nopti
Gura Humorului (Hotel Western Bucovina): ....................1.499-2.760 RON/4 nopti
Tismana (Guardo Tours): ...................................................560 RON/3 nopti
Complexul Eden, Predeal: .................................................700-900 euro/4 nopti
Cipru (Butterfly Tourism): ...................................................475-679 euro/4 nopti
Vietnam-Laos-Cambodgia (Ont Carpati): .......................3.255 euro/18 nopti
Circuit Elvetia (Girasole): ...................................................499 euro 290 RON/8 nopti

Sursa: www.evenimentulzilei.ro - Cristina Olivia Moldovan
19 octombrie 2006 ora 20:17




In perioada 1-30 noiembrie Blue Air ofera bilete gratis spre Roma, Milano si Bologna

Compania aeriana low-cost Blue Air ofera in perioada 1-20 noiembrie 2006, 8.000 de locuri pentru Roma, 3.300 de locuri pentru Milano si 3.300 de locuri pentru Bologna la un pret de 0 EUR insa, biletul trebuie sa fie cumparat in perioada 18-22 octombrie.

Sursa:http://www.5starcomfort.ro
comunicate de presa [16.10.2006]
19 octombrie 2006 ora 11:45


Radio Romania Actualitati, 17 octombrie 2006 ora 08.30
Radio 21, 18 octombrie 2006 ora 13.00


COMUNICAT DE PRESA ROMEXPO - Noi destinatii va asteapta la ITF 2006

In perioada 19 – 22 octombrie 2006, in cadrul Complexului Expozitional ROMEXPO - Targul International Bucuresti se desfasoara cea de-a XVI-a editie a Targului International de Turism –ITF 2006.
La aceasta editie si-au anuntat participarea peste 200 de firme din 15 tari, respectiv: Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, Grecia, Israel, Italia, Liechtenstein, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Republica Moldova, Romania si Turcia.
Suprafata ocupata este de aproape 7.500 mp, manifestarea fiind gazduita in pavilioanele 16, 17 si 18.
Expozantii la ITF 2006 isi vor focaliza ofertele catre cele specifice de petrecere a sarbatorilor de iarna. De asemenea turismul balnear va prezenta o oferta consistenta, care urmeaza tendintele de dezvoltare ale acestui sector.

Cu privire la editia din acest an, noutatile de mentionat sunt :
· SALONUL ROMANIA CA DESTINATIE TURISTICA - este o dezvoltare a proiectelor anterioare privind promovarea potentialului turistic al tarii si va fi organizat de catre Agentia Nationala pentru Turism (ANT) cu sprijinul asociatiilor regionale de turism;
· SALONUL FRANCOFONIEI - organizat de catre ANT, cu participari reprezentative ale principalelor tari francofone;
· SALONUL TURISMULUI RURAL – un eveniment traditional, organizat in colaborare cu Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural;
· SALONUL TURISMULUI BALNEAR – organizat de catre Organizatia Patronala a Turismului Balnear din Romania;
· participarea universitatilor, în special a celor din Capitala, care isi prezinta oferta educationala pentru domeniul turismului si care promoveaza actiunile studentesti ale cluburilor universitare de turism;
· participarea Administratiei Monumentelor si Patrimoniului Turistic (AMPT), institutie aflata in subordinea Primariei Municipiului Bucuresti (PMB), cu un stand intitulat "Bucuresti - o capitala intre capitalele Uniunii Europene". Pe exteriorul standului va fi amplasat un mash de dimensiuni mari (2x6 m), cu imaginea ansamblului realizat de PMB, in acest an “Monumentul Fondatorilor UE”. Standul propune o reiterare istorica a Uniunii Europene, prin imagini ale capitalelor statelor membre. Atentia se va focaliza asupra Bucurestilor de astazi si de maine. Vor fi prezentate cateva din propunerile Centrului de Proiecte Urbane din cadrul PMB, pentru modernizarea Capitalei si macheta Podului Basarab. AMPT va supune consultarii publice macheta statuii lui Carol I, proiect ce face parte din Programul cultural de restituire istorica a monumentelor din Bucuresti care au facut faima Capitalei noastre.
· prezenta celor mai importante publicatii din domeniul turismului.

Tot in categoria noutatilor, se incadreaza si organizarea simpozionului “Cele mai bune practici de turism din Romania”, eveniment organizat de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT), Fundatia Friedrich Ebert, GTZ si ROMEXPO. Vor fi prezentate afaceri de succes, din diferite domenii pentru a demonstra ca acestea pot exista si in domeniul privat. In acest fel, se doreste încurajarea altor întreprinzatori in vederea accelerarii activitatilor întreprinse pentru cresterea calitatii produselor, dezvoltarea produselor si modificarea comportamentului de piata.
De asemenea, va fi organizata si o conferinta cu tema “Turismul romanesc pe piata comunitara”, organizata de catre ROMEXPO si Sectiunea Comert – Turism a Camerei de Comert si Industrie a Romaniei.

In cadrul Targului International de Turism, ROMEXPO si Revista Vacante si Calatorii organizeaza cea de-a IV-a editie a Salonului National de Fotografie Turistica, avand ca tema centrala – “Calator in Romania”. Totodata, acestei editii ii va fi adaugata o noua categorie de concurs – “Lume vazuta de fotografi romani”.

SALONUL DE SPORT SI AGREMENT insoteste, ca la fiecare editie, Targul International de Turism, oferind o gama variata de produse si servicii sportive si de petrecere a timpului liber.

Programul de vizitare al expozitiei va fi, zilnic, intre orele 10.00 si 18.00, iar accesul vizitatorilor este permis pe baza biletului de intrare, a invitatiilor de specialist distribuite de expozanti si organizatori sau a invitatiilor on-line ce pot fi descarcate, gratuit, de pe site-ul manifestarii, www.itfexpo.ro.

Vor fi puse in vanzare urmatoarele tipuri de bilete : pentru 1 zi –5 lei, pentru 2 zile –9 lei, pentru 3 zile –13 lei, pentru 4 zile –16 lei (RON).

CENTRUL DE PRESA ROMEXPO
18 octombrie 2006 ora 21:48



COMUNICAT DE PRESA - România vazuta de tour-operatorii germani

Programul German de Promovare Economica si Ocupare a Fortei de Munca IBD-GTZ, în parteneriat cu Patronatul ANAT, au placerea sa va anunte organizarea, cu prilejul Târgului International de Turism Bucuresti - editia 2006 -, a unui FORUM DE BUNE PRACTICI ÎN TURISM.
Deschiderea oficiala va avea loc vineri, 20 octombrie, la orele 9,30, în Sala Madgearu a Centrului de Conferinte ROMEXPO si va fi urmata de prezentarea rezultatelor studiului realizat de IBD-GTZ în rândul tour-operatorilor germani care au România în program (România vazuta de tour-operatorii germani).
Vor urma comunicarile de specialitate pe trei sectiuni, în salile Madgearu, Brâncusi si Sadoveanu. Prezentarile vor acoperi arii diverse de interes, de la dezvoltare durabila, la formarea în turism, activitatea tour-operatorilor, zborurile low-cost, turismul cultural, turism activ s.a.
Speram ca acest eveniment sa raspunda preocuparilor dumeavoastra si sa ne onorati cu prezenta. În cursul saptamânii viitoare va vom trimite, în cadrul altui comunicat de presa comun IBD-GTZ – Patronatul ANAT programul definitiv, care va fi distribuit si în prima zi a târgului.
Parteneri în organizarea acestui eveniment sunt: IBD – GTZ, Patronatul ANAT, ROMEXPO, FUNDATIA FRIEDRICH-EBERT.

Pentru alte amanunte,
Traian BADULESCU, ofiter de presa, Patronatul ANAT
Tel : 021.323.08.55 ; Mob : 0749.05.05.82
traian.badulescu@anat.ro

Carmen CHASOVSCHI, manager de proiect – turism, IBD – GTZ
Tel : 319 01 76; Mob: 0722.70.20.10
ibd@gtz.ro

Sursa: Patronatul ANAT
Stire publicata Vineri 13 octombrie 2006 ora 22.00

Comunicat de presa privind intentia Patronatului ANAT de a se afilia la Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc.

Ca urmare a evaluarilor efectuate de Consiliul Director al Patronatului ANAT - în cadrul întrunirii de la Vatra Dornei, din data de 6 octombrie 2006 -, privind oportunitatea de afiliere a ANAT la Federatia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), devenind astfel membru de drept al FPTR, comunicam urmatoarele:
1. În prezent se simte, la nivel national, necesitatea unei Federatii Patronale din Turismul Românesc puternica, organizatie care sa cuprinda toate patronatele de profil, cu scopul de a reprezenta, promova si proteja, unitar si profesional, interesele turismului românesc.
2. Patronatul ANAT îsi exprima intentia de a deveni membru FPTR, urmând ca decizia finala sa fie luata, conform prevederilor statutare, cu ocazia Adunarii Generale din aprilie 2007.
3. Patronatul ANAT va milita ca FPTR sa se alinieze conceptual, statutar si operational la standardele de calitate ale vietii asociative impuse de Uniunea Europeana, sa fie un partener activ si constructiv în demersurile de dezvoltare a turismului românesc.

Cu sentimente deosebite,
Gheorghe FODOREANU
Presedintele Patronatului ANAT

Sursa: Patronatul ANAT
Stire publicata Joi 12 octombrie 2006 ora 15:30

Din 15 octombrie Tarom va reduce cu 50% pretul biletelor pe cursele interne

Incepand cu 15 octombrie comapania aeriana Tarom va reduce cu 50% pretul biletelor pe cursele interne, care vor varia intre 71 si 98 EUR pentru calatoriile dus-intors, a declarat Radu Berceanu, ministrul transporturilor.

O data cu integrarea in Uniunea Europeana si cu introducerea reglementarii open sky operatorii straini vor opera in Romania si curse interne. In aceste conditii, Tarom si-a revizuit politica de preturi si si-a propus introducerea unor noi destinatii, a mai precizat Radu Berceanu.

Compania opereaza zboruri interne de la Bucuresti la Timisoara si Cluj, de la Oradea la Baia Mare, Satu-Mare si Iasi, de la Sibiu la Targu Mures si de la Bacau la Suceava.


Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Ziarul Financiar (www.zf.ro), Curierul National [09.10.2006], Wall-Street [11.10.2006]
Stire publicata Joi 12 octombrie 2006 - ora 16.46

In aceasta vara s-a dublat numarul turistilor care au ales pachete de vacante charter

Conform agentiilor de turism, in sezonul estival din acest an numarul turistilor care au ales pachete de vacante charter s-a dublat, la 100.000 persoane. Aceasta evolutie i-a facut pe jucatorii de profil sa poarte discutii pentru destinatii noi operate in acest sistem in sezonul 2007.

Vicepresedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, ANAT, si presedintele Eximtur, Lucia Morariu, a declarat ca incepand de anul viitor romanii ar putea alege si destinatii precum Republica Dominicana, Maroc sau Dubai. Charterele se adreseaza segmentului mediu si peste mediu iar destinatiile favorite sunt Grecia, Spania sau Egipt.

Sursa: http://www.5starcomfort.ro
Adevarul [04.10.2006]
Stire publicata Joi 05 octombrie 2006 - ora 17.48


  back to top
Site-uri in reteaua InfoTravelRomania:
oferte litoral Romania litoral Grecia litoral Bulgaria litoral Turcia oferte cazare Ungaria InfoTraveRomania Blog
vacante Italia litoral Spania vacante Austria litoral Malta, oferte vacante Malta vacante exotice InfoTraveRomania .com
Oferte all inclusive de pe litoral Bulgaria 2019 pentru o vacanta la mare. Oferte litoral Bulgaria 2019; Vacanta Bulgaria; Sejur Bulgaria Nisipurile de Aur; Constantin si Elena; Sunny Beach; Obzor; Albena; Elenite; Pomorie; Nessebar | oferte vacante Grecia
Contact portal turism InfoTravelRomania: 0723 286 309 | office [@] infotravelromania.ro |