Cauta ghid turism

  • Nume
  • Specializare

  • Tara domiciliu
    Pentru cautare dupa oras, selectati intai tara!
  • Judet
  • Limbi straine
  • Nivel limba straina

  • Tara cunoscuta

  • Oras cunoscut

  • Regiune cunoscuta

  • Tarif pe zi (euro)
    Minim Maxim
  • Ghid intern (incoming)
  • Ghid extern (outgoing)
  • Sofer
  • Are barca
  • Are masina mica
  • Are minivan (8+1)
  • Are microbuz
  • Sex

Acasa - Romania - Mocanite Romania

Lista mocanitelor din Romania

 

Mocănița este un tren care circulă pe linii înguste, ce odinioară deserveau, în principal, la transportul lemnelor, dar și al persoanelor sau marfurilor. Adesea este tractat de o locomotivă cu aburi. In general ele circula sambata si duminica.

 

Iată care sunt cele mai frumoase și mai cunoscute mocanite:
1. Mocanita de pe Valea Vaserului (judetul Maramures),
2. Trenul Oravita Anina (judetul Caras Severin),
3. Mocanita Sibiu Agnita (judetul Sibiu),
4. Mocanita Covasna Comandau (judetul Covasna),
5. Mocanita de la Huțulca Moldovita (judetul Suceava),
6 . Mocanita de la Sovata (judetul Mures),
7 . Mocanita de pe Valea Ariesului ( Apuseni),
8 . Mocanita de la Brad (judetul Hunedoara),
9 . Mocanita de la Abrud Campeni (judetul Alba),

Mocănița de pe Valea Vaserului, Maramureș

Calea ferată a fost construită, în 1932, a fost inaugurată în 1933, are unul dintre cele mai lungi trasee – 56 kilometri, trece prin zone de munte cu priveliști de vis. Ea transportă și turiști, dar și lemne. Mocănița pornește de la Gara CFF Vișeu de Sus. Traseul durează cam trei ore pe un sens, cu o jumătate de oră pauză.

 

Trenurile turistice urcă până la staţia Paltin (21,6 km), aproximativ două ore depărtare de Vişeu de Sus, acolo unde s-a amenajat un loc plăcut pentru popas. Până la întoarcerea trenului, în Paltin, turiştii pot să îşi petreacă puţin timp în natură, să facă un picnic sau să admire panorama de pe platforma amplasată pe stânca din apropiere. Zona prin care circulă trenul cu aburi este sălbatică, nelocuită, fără prea mult semnal la telefon, și veți avea, cu siguranță, o experiență de neuitat.

Una dintre cele mai importante valori culturale şi tehnice ale țării, Mocănița de la Vişeu de Sus este ultima cale ferată forestieră cu abur din lume. Construită ca şi soluție tehnică mai favorabilă pentru transportul materialului lemnos decât cel pe apă, calea ferată forestieră funcționează şi astăzi, atât pentru rolul inițial, cât şi pentru transportul turiştilor.

Tarife si rezervari bilete pe cffviseu.ro

Mocănița de pe Valea Vaserului, Maramureș

 

 

Trenul Oravita Anina, Caras Severin

Linia ferată Oravița-Anina este a cincea cale ferată de pe teritoriul României și prima cale ferată montană. Nu este mocanita! Circula pe ecartament normal.

 

A fost construita în timpul Imperiului Austriac și reprezintă un monument cultural unic în țara noastră, precum şi o realizare tehnică deosebită. A primit supranumele de ‘Semmeringul bănățean’ fiind construită doar câţiva ani după faimoasa cale ferată ‘Semmering’ din Austria.

 

Linia ferată de la noi are o lungime totala de 34 Km și o diferenţă de nivel de 340 m. Trenul care circulă pe această rută este format dintr-o locomotiva diesel-electrică românească LDE125, seria 69-73, 1250 CP, construită special pentru linia Oraviţa-Anina şi doua vagoane de clasa a-II-a, necompartimentate, cu banci din lemn, construite în anul 1914. Viteza medie este de 17 km/h, distanţa dintre Oraviţa şi Anina fiind parcursă în circa 2 ore.

 

Pe langă acest tren, pe această rută mai circulă şi o drezină care împinge un vagon de marfă descoperit, o platformă pe care au fost instalate scaune în vederea trasportului de persoane în scop turistic. Plimbându-ne cu ele, le ajutăm să existe în continuare.

mocanita Oravita Anina

Știați de mocănița din Banatul montan?  Oravița-Anina este cea mai frumoasă cale ferată montană din sud-estul Europei. Traseul este cunoscut sub numele de Semmeringul Bănățean, pentru că seamănă cu linia Semmering din Austria, construită în 1854.  Al nostru traseu are o lungime de 34 km și este, de-a dreptul spectaculos, pentru că trece prin 14 tunele.  Cel mai lung și cel mai vechi tunel din țară este Gârliște, cu 660 metri. Călătoria durează peste două ore. Puteți rezerva bilete, din timp, online, pe siteul CFR, sau la ghișee. Trenurile turistice nu trec prin tuneluri, ci doar cele speciale, așa că informați-vă, din timp, la CFR, dacă doriți această experiență.

 

CÂT COSTĂ? Un bilet costă 13,90 lei, dus.

PROGRAM Se pleacă din Oravița, la ora 11.15, și se ajunge la Anina, la ora 13:09, sau puteți lua trenul din Anina de la 14.40 cu sosire la Oravița la 16.35

Citeste mai mult despre acest tren.

tren Oravita Anina

 

 

Mocănita Sibiu Agnita de pe Valea Hartibaciului, judetul Sibiu

După cum informează Calea Ferată Îngustă, Sibiu-Agnita este o cale ferată cu ecartament îngust care șerpuiește printre dealurile sudice ale Transilvaniei și pe lângă numeroase biserici fortificate săsești. Străbate o rezervație naturală Natura 2000, presărată din abundență cu faună sălbatică și floră deosebită, într-un peisaj rural pașnic, dominat în depărtare de crestele înzăpezite ale Carpaților.

mocanita Sibiu Agnita

În prezent calea ferată se află în mâinile autorităților locale și este treptat restaurată de voluntari – asociaţia „Prietenii Mocăniţei”. În trecut linia ferată ajungea chiar până la Sighișoara, iar astăzi se dorește ca acel segment să fie readus la viață.

 

Se fac plimbări cu trenul tras de locomotiva cu aburi între Cornățel și Hosman – 4,2 kilometri, se poate pedala cu ciclo-drezina ce are o capacitate de 4 persoane pe scaune și 2 persoane pe biciclete (pe lanț, cu reductor), dar și cu moto-drezina (sibiuagnitaraiway)

 

Mocănita Covasna Comandau, judetul Covasna

Aici întâlnim o locomotivă diesel și cu abur. Trenul, folosit inițial pentru transportul de lemne din păduri, face un ocol al localităților Comandău și Covasna pe o porțiune între Planul Înclinat și gara din Covasna.

mocanita Covasna Comandau

Dacă ajungeți, în Covasna, există și aici o mocăniță mai puțin știută. Traseul începe de la hotelul Clermont și ajunge până la Planul Înclinat de Jos, o veche instalație de transport de lemne, aflată, din păcate, în paragină. Inițial, linia era folosită pentru transportul de lemne între Gara Covasna și localitatea Comandău. 

 

Linia turistică a fost inaugurată in 2014 și sunt doar 3 kilometri, care se parcug în 15 minute. Trenul trece pe lângă marginea pădurii și pe lângă cascada Valea Zânelor, unde, în drumul de întoarcere, se va face o oprire. Cele trei vagoane pot transporta până la 50 de turiști.

 

Ruta mai lungă: Covasna – Comandău – Holom se face cu locomotive Diesel, doar între 3 și 4 august, când sunt zilele comunei sau cu o comandă în prealabil. Sunt de parcurs 7 kilometri, prin frumoasele sate ale Covasnei.


Mocanita de la Comandau este una dintre cele mai frumoase din tara, pe care nenumarati pasionati feroviari vin sa o viziteze anual.
Construita in anul 1911 la Budapesta, ea functioneaza inca in forma sa originala, forma in care a traversat initial linia de la Berzasca pana in 1993, an in care a incetat sa functioneze. Locomotiva originala de la Comandau este reconditionata de curand si poate fi vazuta in Moldovita sau in Covasna atunci cand nu circula la Comandau pe drumul spre Holom.

 

CÂT COSTĂ? Pentru locomotivele cu abur, prețul este de 15 lei pentru adulți, o călătorie dus-întors și 8 lei pentru copii.
PROGRAM: în fiecare sâmbătă și duminică, începând din 20 aprilie și până pe 29 septembrie, din fața Hotelului Clermont Covasna, de la ora 10.00.

 

Mocănita Huțulca Moldovita, judetul Suceava

Linia de la Moldovița a fost folosită până în anul 2001 pentru transport de masă lemnoasă. Începând cu iulie 2005, linia este administrată de Asociația pentru păstrarea liniilor înguste din România. Iniţial, traseul Mocăniţei avea 23,9 kilometri, de la Moldoviţa la Rososa. Acum are doar 11,5 kilometri. Reprezintă o atracție pentru turiștii care merg în Suceava. Linia ferată trece prin zone de poveste.

 

Traseul începe din Moldovița, din imediata apropiere a Hotelului Oana, merge de-a lungul cursului râului Moldovița și se oprește în Rașca. Pe vremuri ea lega Moldovița de Argel.

mocanita Hutulca Moldavita

Numele i se trage de la o minoritate etnică înrudită cu ucrainenii ce trăiesc aici – huțuli. Ei cresc rasa de cai huțulă.

mocanita Hutulca Moldavita

 

Locomotiva funcționează cu abur, face traseul în aproape 3 ore, dus-întors. Circulă cu turiști sâmbăta și duminica, între 13.00 și 15.00. Un bilet costă 30 lei adulți și 20 lei copii. Pagina Facebook.


Mocanita de aici detine atat vagoane acoperite cat si vagoane descoperite, dupa traditia mocanitelor din restul tarii si este mult mai populara decat cele din alte zone atat printre turisti cat si printre localnici, ea traversand o portiune considerabila de sat direct prin dreptul portilor localnicilor.

 

Vechiul trenuleț cu abur vă va purta într-o călătorie rustică, în tărâmul huțulilor, mândrii etnici ucraineni, in Bucovina. Veți avea ce vedea. Locul este de poveste și de povestit: căscioare răsfirate pe colinele verzi, păduri de brad și peisaje de vis, numai bune de fotografiat. Sunt 12 de kilometri din Moldovița până la Argel, punctul final, unde vă așteaptă un răsfăț culinar: veți gusta din delicioasele bucate bucovinene.

mocanita Hutulca Moldavita

Calea ferată cu ecartament îngust a fost dată în folosită la Moldovița, în 1888, de un neamț din Munchen. Linia a fost folosită, până în 2001, pentru transportul de lemn, iar, acum, este în administrarea austriacului George Hocevar, care a cumpărat Mocănița Huțulca și a transformat-o într-una dintre cele mai vizitate obiective turistice din zonă.

 

Mocănița de la Sovata, judetul Mureș

Mocăniţa funcţionează cu cărbune sau lemn de esenţă tare. Călătoria începe din gara din Sovata și are ca punct final Câmpu Cetății.

mocanita Sovata

Interesant este faptul că locomotiva Mocăniţei „Sovata”, sau locomotiva cu aburi pentru linie îngustă seria 764052, face parte din lotul de 10 locomotive construite în anul 1949, la fabrica Chrzanowo din Polonia, din care două au ajuns în România, fiind conservate până în anul 2011, în depoul Sibiu.

 

Garnitura de tren are 4 vagoane, trei închise şi unul tip gondolă. Toate vagoanele au o lungime cuprinsă între 11 şi 12 metri. Cele trei vagoane au fost renovate în anul 2003 şi au o capacitate totală de 90 de locuri. Mai multe detalii pe mocanitasovata.ro

Tel contact : Greabu Mircea 0743.160.556

 

Viteza maximă a mocăniţei este de 35km/h, iar autonomia este de 30 km. Pentru o călătorie dus-întors de 14 kilometri (în 2 ore), un bilet costă 20 lei (copii), 35 lei (adulți) și 20 lei (pensionari). Copiii sub 4 ani au gratuitate.

 

Mocănița de pe Valea Ariesului, Apuseni

Mocăniţa s-a dat în funcţiune oficial la data de 20 iunie 1912. Linia îngustă avea 27 de staţii. Până în anii 70, trenul era acţionat cu locomotive pe aburi. Evoluţia tehnologică a adus şi pentru moţi trenuri moderne, echivalentul la scară mai mică al celor care circulau pe liniile normale. Acestea au fost ultimele trenuri care au circulat pe Valea Arieşului.

 

Timp de 86 de ani a reprezentat principala cale de transport pentru marfă şi călători în zonă. Ea a fost desfiinţată în anul 1998 din motive de rentabilitate economică, punând punct unui simbol al Ţării Moţilor.

mocanita Apuseni

 

În trecut, cei care mergeau cu ea primiseră numele de mocani. Ea ajunge pe traseul Turda – Baia de Arieș – Câmpeni – Abrud, până în Ţara Moţilor, iar  drumul are 94 kilometri lungime. Trenul de aici poate transporta 64 de persoane la o cursă. Mocănița de pe Valea Arieșului are două vagoane. Locomotiva care tractează cele două vagoane este una de mici dimensiuni, produsă în Germania, în anul 1964.

 

Trenul de cale ferată cu ecartament mic circulă între localitățile Lunca Arieșului și Sălciua, pe o distanță de 10 kilometri. Planurile celor care au repus pe șine trenulețul sunt de a extinde traseul prin munți până în orașul Baia de Arieș.

 

Plecările au loc zilnic, din halta Lunca Arieşului, la orele 10.00, 13.00 şi 16.00. După 9 septembrie, când va începe şcoala, cursele turistice vor fi făcute doar în weekend sau la cererea turiştilor. Preţul unui bilet pentru adulţi este de 28 de lei, iar pentru copii – 18 lei. Copiii cu vârsta de până al 6 ani beneficiază de gratuitate. Traseul cuprinde şi celebrul tunel dintre Lunca Arieşului şi Poşaga.

 

Mocănița de la Brad, Hunedoara

Mocănița de la Brad, din țara moților, a fost construită în 1907, pentru transportul de cărbune și cel al ortacilor către Uzina Electrică din Gura Barza. Linia a fost folosită până în 1998. Din 2001, trenulețul cu aburi plimbă doar turiști între Brad și Crișcior. Este singura mocăniță funcțională din Hunedoara.

mocanita Brad

 

Călătoria de 7 kilometri dintre Brad și Crișcior durează cam jumătate de oră. Drumul dus - intors a durat cam 1 ora 30 de minute din care: 30 de minute dus, 30 de minute de vizitat halele in care se repara materialul rulant, 30 de minute pentru drumul de intoarcere. Orarul il gasiti aici.

 

Trenul are câte două plecări pe zi din Brad Gară, la orele 12.00 și 14.00 și înapoi de la Crișcior Poarta 2 la orele 13.00 și 15.00.

 

Biletele costă 20 lei și 10 lei pentru adulți, respectiv copii. Și dacă tot sunteți în zonă, puteți vizita Muzeul Aurului, Mănăstirea din Crișan, Gorunul lui Avram Iancu de la Țebea, Gorunul lui Horea și Peştera Liliecilor.

 

Mocănița de la Abrud Campeni, judetul Alba

În 2013 a fost repusă în circulație, cu ocazia Târgului de Fete de pe Muntele Găina. Ea pornește din Abrud și se oprește la Câmpeni (oraș de unde Horea a condus Răscoala de la 1784 împreună cu Cloșca și Crișan, dar și centru al Revoluției din 1848), trecând prin Gura Roșiei și Cărpiniș. Linia ferată are 11 kilometri și se parcurge în 3 ore, dus-întors.

mocanita Abrud

 

mocanita Abrud

 

In judetul Alba, mai exact in zona Abrud-Campeni, mocanita din Pauseni a fost la un pas de a fi inchisa definitiv iar liniile acesteia topite. Autoritatile locale au salvat mocanita reusind sa o declare monument istoric.

 

Mocanita astfel salvata si-a reinceput traseul in anul 2013 si este programata pentru includerea in programul de promovare, reabilitare si exploatare.

Astazi mocanita dintre Abrud si Campeni strabate din nou alene distanta pitoreasca de 11 km dintre Abrud si Campeni, avand capacitatea de a transporta pana la 80 de turisti prin superba zona a Apusenilor.

In acelasi an in care a fost redata turistilor, mocanita Abrud-Campeni, inaugurata in 1913, isi sarbatorea centenarul.

 

Program

In functie de perioada din an mocanita din Abrud circula zilnic, de doua ori pe zi, chiar si in fiecare sambata, fiind inchisa pe perioada de iarna.

Plecarile se fac din Abrud la ora 12:00 si la ora 16:00.

Tarif (bilet dus-intors):

Adulti – 25 lei
Copii – 15 lei


Citeste mai mult despre mocanite Romania pe Calea Ferată Îngustă.



Comentarii despre pagina:

Esti ghid de turism? inscrie-te acum!

 

transfer aeroport Bucuresti Brasov Constanta

 

Forumul Hotelierilor I

 

 

inchirieri autocare

 

vacante in Romania

Aveti nevoie sa inchiriati un sistem audio guide? Lasati acum un mesaj pe WhatsApp! 0723 286 309

Raza de actiune este de 200 metri. Aparatele se incarca in geanta (nu au baterii) si tin 24-30 ore. Sunt ideale pentru tururi culturale, vizite biserici si manastiri, fabrici sau spatii cu mult zgomot. Nu mai trebuie sa tipi si experienta este unica. Rezerva acum un sistem audio pentru ghizi turism!