Ce calitati trebuie sa aiba un ghid?
- seriozitate, sa fie punctual, sa zambeasca, sa fie simpatic, amabil, sa insufle bucurie grupului, sa fie facut sa lucreze cu oameni,
-
sa se adapteze oricarei situatii, sa respecte turistii, sa-si iubeasca meseria si locurile pe care vrea sa le prezinte turistilor; buna cunoastere a limbii turistului ,
-
bagaj bun de cunostinte , memorie buna, rabdare, capacitate de exprimare,
-
atitudine pozitiva/ gandire pozitiva, autoritate asupra grupului ,
-
carisma, putere de munca, rezistenta la stres,
-
adaptabilitate in functie de grup ,
-
descurcaret, onest,
-
cunostinte de istorie veridica (numai din documente), tratarea cu impartialitate a unor subiecte delicate (gen problema romilor , etc ).
- Turistul asteapta de la tine capacitatea de al binedispune.
- Trebuie sa ma exprim corect in limba in care ghidez (sa-mi reglez logosul). Cel care prin LOGOS stie sa vorbeasca acela are sanse de reusita!
- Trebuie sa stii tot!, iar cand sti tot sa fi convins ca mai ai de invatat! Cel mai important este ca cuvantul tau sa placa! sa mearga la sufletul turistului.
- Pastreaza o nota de modestie.
- Ghidul este liderul grupului! Ghidul nu are voie sa spuna: "nu stiu!" :)
- Obiectivul numarul 1 al ghidului este sa aduca zambetul pe buzele turistului.
In fiecare an organizam Forumul Ghizilor de Turism. Nu uitati ca InfoTravelRomania.ro inchiriaza sistem audio guide la numai 3 Euro/ bucata/ zi. Rezervari sistem audio: 0723 286 309
#Ghizideturism #bazadedateghizi #InfoTravelRomania.ro