Lansare „Apele Unite ale Romaniei” apa, AUR pentru viata

 
= 390

Asociația Ivan Patzaichin – Mila 23, cu sprijinul Kaufland România, a inaugurat astăzi la Orșova campania națională Apele Unite ale României prin lansarea la apă a trei canotci construite de copiii din Eșelnița și Turnu Severin în cursul unor ateliere de educație alternativă. Copiii din Orșova îi vor susține și vor afla trucuri despre meșteșugul construcției de bărci, pregătindu-se astfel pentru luna iunie, când își vor construi și ei propria canotcă.

“Mi-aș dori ca un număr cât mai mare de copii să fie interesați de sporturile nautice, dar îmi dau seama că primii pași sunt familiarizarea cu bucuria pe care ți-o dă alunecatul pe apă, cu ideea de a vâsli, cu formele frumoase ale unei ambarcațiuni și încrederea pe care ți-o dă o barcă bine făcută. Pentru că, de fapt, când te încumeți să vâslești, îți încredințezi viața acestei prietene de nădejde, barca. Iar atunci când ai și contribuit la construcția ei, ești cu atât mai entuziast să ieși pe apă și să o probezi.”, a declarat Ivan Patzaichin, prezent la eveniment.

Unul dintre pilonii strategici de responsabilitate socială ai Kaufland România este protecția mediului, indiferent că vorbim de proiecte de educație ecologică, campanii de sensibilizare pentru subiecte de protecție a naturii sau acțiuni concrete de ecologizare. Campania Apele Unite ale României reunește toate aceste componente, așa că suntem bucuroși să ne alăturăm domnului Ivan Patzaichin, un recunoscut luptător pentru protejarea naturii în România.”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

O echipă de copii de la Școala Gimnazială Eșelnița și două echipe formate de Cercetașii din Turnu Severin s-au transformat, timp de trei săptămâni, în marangozi (constructori tradiționali de bărci din lemn), dezvoltând-și abilități noi și punând în practică cunoștințe dobândite în școală. Ei au modelat lemnul, au aflat care sunt regulile de bază ale fotografiei, au aplicat noțiuni de geometrie, fizică, economie și ecologie, exersându-și, totodată, gândirea critică și spiritul civic activ. Meșter le-a fost Viorel Gheorghe, coordonatorul programului de învățare prin metode alternative numit Atelierul Mobil.

Atelierul Mobil se alătură anul acesta, sub forma unor ateliere de o zi, seriei de concursuri de vâslit organizate de Asociația Ivan Patzaichin – Mila 23 în diverse orașe din țară, Descoperă Rowmania. Descoperă Rowmania ajunge anul acesta la cea de-a opta ediție. Atelierul și concursurile vor fi însoțite de acțiuni de ecologizare a zonei de desfășurare a evenimentelor.

Campania Apele Unite ale României (A.U.R.) propune activități de educație non-formală, ecologizare și sport în aer liber în speranța angrenării comunităților într-un exercițiu de descoperire, prețuire și protejare a apelor ce le traversează, de valorizare a peisajului urban riveran. Un râu sănătos și iubit de locuitori poate contribui la consolidarea profilului identitar al localității.

Campania națională va fi încununată prin realizarea unei colecții de inițiative care pun în valoare apele României, stârnind astfel o emulație la nivelul comunităților locale prin care se poate conștientiza valorosul potențial hidrografic românesc.

Organizatorii mulțumesc celor fără al căror sprijin acest proiect nu ar fi putut prinde viață, respectiv PVR  „Partenariat Opération Villages Roumains”, Enot Paddles, Cetatea Medievală Severin, Școala Gimnazială Eșelnița, Cercetașii României – Drobeta Turnu Severin, care au contribuit la construcția celor trei bărci.

Parteneri: Complex Sportiv Național Orșova, Primăria Municipiului Orșova, Poliția de Frontieră Orșova, Căpitănia Portului Orșova, Parcul Natural Național Porțile de Fier, Administrația Națională Apele Române, DC Communication, Asociația Comunelor din România (ACoR)

Parteneri media: Societatea Română de Radiodifuziune, BucureștiFM.

www.rowmania.ro/aur | www.facebook.com/RowmaniaPatzaichin

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 15 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.500 de articole scrise.

You may also like...

litoral 2015 Grecia, litoral 2015 Romania, litoral 2015 Bulgaria