Interviu cu Mircea Vladu, Prestige Tours

 
= 1498

Prestige Tours e “Happy”. Din culisele celei mai recente tranzactii din turismul romanesc

Mircea Vladu

Fondul de investitii spaniol GED, care detine grupul Happy Tour, a achizitionat tur-operatorul Prestige Tours in aceasta primavara. Ce l-a determinat pe Mircea Vladu, proprietarul firmei, sa hotarasca sa isi vanda agentia, ce a presupus tranzactia si cum au decurs negocierile cu spaniolii, aflati dintr-un scurt interviu pe care omul de afaceri l-a acordat DailyBusiness.ro.
Aceasta este cea de-a 4-a achizitie facuta de GED in turismul romanesc din 2007, cand a cumparat Happy Tour. Tranzactia a fost realizata prin intermediul Happy Tour, la fel ca si in cazul celorlalte doua achizitii, Paravion si Travel House.

Grupul va fi condus de catre Javier Garcia del Valle in calitate de CEO, iar managementul de top va fi format din Remus Visan (on-line) si Mircea Vladu (tour operator).

Dailybusiness.ro: In aprilie, cand a fost anuntata tranzactia, se astepta aviziul Consiliului Concurentei. In ce stadiu este in prezent finalizarea achizitiei si care este valoarea acesteia?
Mircea Vladu: CC a dat aprobarea, iar saptamana viitoare vom semna actele finale. Compania este vanduta integral catre Happy Tour. 50% va fi achitata cash, iar restul va fi un schimb de actiuni. Practic voi deveni actionar minoritar in cadrul intregului grup Happy Tour. Valoarea efectiva a tranzactiei este confidentiala, dar pot spune ca este reciproc avantajoasa. Spaniolii si-au dorit in portofoliu un tour-operator, adica exact ceea ce facem noi.

DB: Ce participatie veti primi in cadrul grupului?
MV:Urmeaza sa incheiem masuratorile si sa vedem cat reprezinta aceasta participatie in intregul grup.

DB: Cand ati inceput negocierile cu fondul de investitii?
MV: Nu le-as numi negocieri, a fost “dragoste la prima vedere”. Strict temporal, discutiile au inceput in iarna lui 2010 si s-au finalizat in martie 2011.

DB: Ce anume v-a determinat sa predati controlul asupra afacerii pe care ati cladit-o de la zero?
MV: Orice business de familie are limitele sale, iar pentru a putea sa cresti, ai nevoie de investitii. Prin aceasta vanzare ne putem dezvolta in continuare. Cateodata “mai putin” putin inseamna “mai mult”. Discutam de o trecere intr-un mediu corporatist, impartit in numeroase alte departamente, care iti ofera posibilitatea de a te ocupa strict de afacere. In plus, am 55 de ani, nu imi doresc sa lucrez pana la 80 de ani, poate voi mai munci inca 2-3, poate 5 ani.

DB: Cum va imaginati aceasta retragere din munca de zi cu zi?
MV: Imi doresc sa petrec mai mult timp cu familia, sa calatoresc in destinatiile in care i-am trimis pe altii si unde eu nu am ajuns niciodata. Imi doresc sa-mi cumpar timp liber.

DB: Cat de mult lucrati in prezent?
MV: Aseara, spre exemplu, am plecat la 21:30 din agentie. Ritmul este foarte dinamic, cand se termina sezonul vacantelor, incep calatoriile de afaceri, in extra-sezon avem programe speciale, cum ar fi cele de seniori din Spania si Cipru. Iarna trecuta am introdus si un charter spre Dubai si tot asa. Sezoane slabe nu prea mai exista.

DB: Cum a evoluat profitabilitatea agentiei in acest an?
MV: Inca nu avem cifrele pe primele 6 luni ale anului, insa dupa estimarile mele, atat veniturile, cat si profitul, au fost in crestere cu 15-20%. Asta dupa ce in 2010, profitul a urcat cu peste 25%, in conditiile in care afacerile au stagnat la 10 milioane de euro.

DB: Cum ati reusit sa obtineti o crestere a profitului, in contextul in care castigurile s-au prabusit in domeniu?
MV: Ne-am focusat pe consolidarea companiei. Avem si noi planuri de extindere, insa le-am intrerupt. Am preferat sa nu imi cresc cifra de afaceri, dar sa imi imbunatatesc profitul. Am inghetat costurile, pentru ca ar fi fost imposibil sa le reducem si am eficientizat. In loc de 50 de chartere pe 50 de destinatii cu grad de ocupare mic, am preferat mai putine, dar pline.

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 15 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.500 de articole scrise.

You may also like...

litoral 2015 Grecia, litoral 2015 Romania, litoral 2015 Bulgaria