Cauta stire turism

  • Categorie

  • Anul si luna

Incepand cu 1 iulie 2018 noua directiva privind pachetele de calatorie va fi aplicabila in intreaga Europa

Categorie stire: Agentii de turism
Incepand cu 1 iulie 2018 noua directiva privind pachetele de calatorie va fi aplicabila in intreaga Europa
Bruxelles, 11 mai 2017 - Industria si legislativul european s-au intalnit la Bruxelles sa discute transpunerea noii Directive a pachetelor de calatorie. Noua reglementare vrea sa aduca mai multa protectie consumatorilor de pachete de calatorie, acestea putand sa fie clasice, (pre-formate),dinamice (alese de client) sau combinatii de servicii de calatorie.

Incepand cu 1 iulie 2018, noua directiva privind pachetele de calatorie va fi aplicabila in intreaga Europa. Noua legislatie extinde drepturile si obligatiile consumatorilor la un set mai larg de combinatii de servicii de calatorie. De asemenea, se clarifica protectia financiara de care se bucura consumatorii in cazul in care un organizator de pachete de calatorie sau furnizor de combinatii de servicii de calatorie nu isi indeplineste obligatiile.

Consumatorii au multe de castigat. Dar se va intampla asta? Punerea in aplicare a noilor norme in legislatiile nationale e plina de dificultati: noi definitii, mai multe obligatii pentru actorii din piata, reguli complexe pentru statele membre intr-o piata in continua schimbare si in care modelele de afaceri se schimba.

Claudia Tapardel, europarlamentar si copresedinte al Intergrupului pentru Turism si Cultura al Parlamentului European, invita partile interesate din industrie si legislatorii europeni sa participe in cadrul unui atelier de lucru in care se vor discuta provocarile cu care se confrunta implementarea noii legislatii.

Merike Hallike, Presedinte ECTAA a declarat:"Actuala Directiva privind pachetele de calatorii este o legislatie buna. Sigur ca trebuia revizuita, dar noile norme ridica o multime de intrebari despre modul in care pot fi transpuse si aplicate.

Intalnirea de lucru de astazi va discuta urmatoarele probleme: in ce conditii avem de-a face cu un pachet? Ce sunt serviciile de calatorie legate ? Cum poate un agent economic sa stie practic ca vinde sau nu servicii de calatorie legate? Un revanzator va actiona in acest caz ca intermediar sau isi asuma obligatiile unui turoperator sau ale unui vanzator de servicii de calatorie legate? Care va fi efectul noilor cerinte privind raspunderea si garantia financiara, asupra pretului serviciilor dintr-un pachet, intr-o piata in care consumatorul se orienteaza dupa pret ?

Reluam informatii prezentate anterior:
In noiembrie 2015 a fost adoptata noua directiva privind pachetele de calatorii (2015/2302/UE), care va inlocui actualele norme ce se aplica din 1990.

Scopul noii directive este adaptarea normelelor actuale la schimbarile de pe piata, consolidarea drepturilor consumatorilor si echilibrarea conditiilor pentru toti cei care vand servicii de calatorie, in moduri diferite.
Noua directiva va trebui transpusa de statele membre pana la 1 ianuarie 2018 si va intra in vigoare de la 1 iulie 2018.

Noua directiva acopera partial sau integral urmatoarele combinatii de pachete de calatorie:
- Pachete de calatorie predefinite (pre-arranged packages)facute deja de un operator de turism, alcatuite din cel putin 2 elemente: transport, cazare sau alte servicii;
- Pachete dinamice sau personalizate (dynamic or customised packages) - contin o selectie de componente selectate de client (calator) si cumparate printr-o singura companie, online sau offline;
- Pachete "click-through"- combinatii de servicii de calatorie vandute prin site-uri separate, dar care transmit intre ele numele adresa de e-mail si detaliile de plata.
- Aranjamente de calatorie asociate - combinatii mai largi de servicii de calatorie, de exemplu daca turistul, dupa ce a rezervat un serviciu de calatorie pe un site web, este invitat sa rezerve un alt serviciu printr-un link vizat sau similar, iar a doua rezervare se face in termen de peste 24 de ore. In astfel de cazuri, calatorul trebuie sa fie informat ca nu i se ofera un pachet, si ca doar in anumite conditii platile sale in avans vor fi protejate.

Noua directiva va intari urmatoarele drepturi ale consumatorului:
- Furnizarea de informatii: calatorii trebuie sa primeasca informatii clare cu privire la pachet si felul protectiei acordate.
- Preturi mai previzibile: stabilirea unui plafon de 8% pentru posibile cresteri de preturi de catre comerciant, dincolo de care calatorii au dreptul sa isi anuleze concediul fara penalizari.
- Clauze de anulare mai puternice: taxe de reziliere rezonabile, precum si anularea gratuita inainte de plecare, in caz de dezastre naturale, razboi sau alte situatii grave la destinatie.
- Identificarea clara a partii responsabile: organizatorul pachetului trebuie sa se ocupe de problema daca ceva nu merge bine. Aceasta raspundere, in unele state membre, poate fi extinsa si la retaileri.
- Raspunderea clara pentru erorile de rezervare: comerciantii vor fi facuti in mod explicit raspunzatori pentru erorile de rezervare in legatura cu pachetele si aranjamentelelegate de calatorie.
- Clarificarea drepturilor esentiale ale consumatorilor: organizatorul trebuie sa acorde ajutor calatorilor in aflati in dificultate.
- Garantii financiare: garantia de returnare a banilor si repatrierea in cazul in care organizatorul pachetului intra in faliment.Aceste garantii se vor aplica, in anumite conditii si in cazul aranjamentelor legate de calatorie.


ECTAA grupeaza asociatiile nationale ale agentiilor de turism si ale turoperatorilor din 30 de tari europene, din care 27 in UE si reprezinta circa 70.000 companii. Are ca membri internationali, Asociatii din Israel, Maroc si Tunisia.

Galerie poze
Data stire: 20 mai 2017
Categorie: Agentii de turism
Autor: InfoTravelRomania
Sursa: ANAT

Comentarii despre pagina: