Litoral 2017 Grecia
   
Portal turism ce prezinta  piata turistica din Romania
vrem un like! blog INFOTRAVELROMANIA Twitter InfoTravelRomania YouTube InfoTravelRomania RSS InfoTravelRomania.ro Linkedin InfoTravelRomania.ro Pinterest InfoTravelRomania.ro
 
   
cere vacanta ta!
Ghizi turism | Interviu | Evenimente turism | Stiri turism | Targuri Romania | Targuri int | Infotripuri | Lista mestesugari | Agentii turism | Sejururi | Circuite | Hoteluri |
   
 
Sunteti aici: Home - Informatii turism - Evenimente turism - Incoming Romania Travel Forum si Romanian Travel Gala

Incoming Romania Travel Forum
Raspunsuri la intrebari

Despre editia I| Intrebari si raspunsuri editia I | Tombola editia I
Parteneri media editia I | Lista speakeri edtia I | Despre noi in presa edtia I
| Afis eveniment editia I | Harta locatie edtia I
Moderatori:

Traian Badulescu - ANAT Media MARIAN CONSTANTINESCU
Traian Badulescu Marian Constantinescu


Sponsori:




PARTENER SUPORT
LA FANTANA vine la tine

ultima actualizare: 21 septembrie 2014

1. Care sunt primele 6 tari care ne trimit turisti?
Raspuns:
Germania, Italia, Franta, Israel, SUA, UK - mai 2014
Germania, Italia, Polonia, Austria, Canada, Franta -
ultimii 4 ani
top tari incoming

Estimam undeva la 400.000 de turisti straini adusi in Romania prin agentiile de turism, 1,3 mil vin fara agentii.

Lista tari mai 2014 - sosiri ale vizitatorilor străini după ţara de provenienţă, conform INS Vezi lista completa.
 
634. 692 luna mai
Germania
78 533
Italia
66.977
Franta
44.030
Israel
40.329
SUA
37.230
UK
36.818
Ungaria
32.134
Austria
21.673
Spania
21.279
Polonia
20.311
Olanda
18.020
Bulgaria
17.383
Grecia
15.310
Turcia
16.072
Republica Moldova
14.434
Belgia
10.217
Federatia Rusa
9107
Republica Ceha
7629
Ucraina
6419
Elvetia
6014
Serbia
5877
Canada
5621
Suedia
5425
China
5116
Tari targetate de MDRT: Republica Moldova, Israel, Germania, Spania, Franta, Italia.Sursa: MDRT
Lista tari - sosiri ale vizitatorilor străini după ţara de provenienţă,
conform INS
Numar total  
2010
2011
2012
2013
mii persoane  
7498
7611
7937
8019
 
Total
       
Ungaria
6.271
1735
1546
1547
1443
4.661
1216
1330
1120
995
Bulgaria
3.663
786
797
944
1136
Ucraina
2.852
672
648
740
794
Turcia
1.057
265
271
267
254
Germania
1.663
395
381
439
448
Italia
1.355
331
352
340
332
Polonia
1.089
238
250
301
300
Austria
788
177
193
218
200
Canada
769
171
182
207
209
Franta
570
131
153
150
136
Federatia Rusa
547
92
120
159
176
SUA
526
117
123
144
142
UK
418
92
109
113
104
Slovacia
382
98
84
100
100
Republica Ceha
346
80
80
96
90
Israel
339
81
83
80
95
Grecia
307
71
83
77
76
Olanda
291
66
78
76
71
Spania
278
63
77
74
64
Portugalia
188
47
47
41
53
Belgia
187
42
50
47
48
Slovenia
82
23
17
19
23
Suedia
97
24
26
25
22
Icob Liana, 021.3181824/1458, liana.icob@insse.ro

2. Ce agentii de turism fac incoming?
În România, dintre cele peste 2.000 de agentii de turism înregistrate, doar 20 au activate de incoming preponderenta în structura afacerilor, din pacate, prea putine pentru a putea atrage un numar semnificativ mai mare de turisti straini. mai multe detalii.

Locul 1
Karpaten Turism
- 172.000 de turisti straini pe anul 2013
150.000 de turisti pe croaziere si 22.000 de turisti pe circuite
(croaziere pe Dunare, circuite Romania, city break Bucuresti, sejururi litoral Romania).
http://www.karpaten.ro/ro/

Locul 2
Danubius Travel (Grupul TUI & EUROLINES)
65.000 de turisti straini/an 2013 ; isi propune 100.000 de turisti straini pentru 2014.
http://danubius.ro/contact/

Locul 3
Meshek Wings Tours Ltd – 12.000 turisti straini
/ 2014 si circa 15.000 / 2015
singura companie din Romania care aduce 2 avioane charter pe saptamana din Israel.

Locul 4
Visit Romania - 5.500 turisti straini pe anul 2013
http://www.visit-romania.ro/

Locul 5
Nova Travel - 4.000 turisti straini pe anul 2013
http://www.novatravel.ro/

Locul 6
Galeria de vacante - 4.000 de turisti din Belarus pe anul 2013 http://www.galeriadevacante.ro/

Locul 7
EXIMTUR - 2.000 de turisti pe anul 2014
În 2014, compania Eximtur a dezvoltat și divizia Eximtur Incoming, specializată în acordarea de servicii și programe turiștilor străini. Peste 2.000 de turiști din Austria, Slovenia și Marea Britanie au vizitat anul trecut România prin intermediul diviziei de incoming, care își va extinde în 2015 operațiunile și pe piața Germaniei.
http://www.forbes.ro/eximtur-cifra-de-afaceri-de-40-de-milioane-de-euro-2014-31551/2

Locul 8
Mr.Tripp
agenție de turism specializată pe incoming cu un punct de informare turistica activ in Piața Revoluției am avut anul trecut peste 2.000 de turiști in tururi de 1 zi sau 2 zile.Contact: Constantin Rodica - ghid de turism- rodica@mr.tripp.ro; Stere Marinela - Ghid de turism- mary@mrtripp.ro, București
http://www.traveltobucharest.com/

Locul 9
Travel Maker - 1.500 turisti straini 2013 si 2.500 pe 2014 (nu sunt adusi direct)
http://www.travelmaker.ro/ www.bucharestcitytour.com si http://iloveromania.ro/

Locul 10
Splendid Holiday
- 1.000 de turisti straini pe anul 2014 din Israel, jumatate din ei merg la ski in Poiana Brasov.

Holiday Boutique (incoming Romania: city break Bucuresti, circuite Romania)
- estimeaza ca va aduce in Romania 1.000 de turisti italieni in 2015


Paralela 45 - paralela45.ro
Invitation Romania - http://www.invitation-romania.com/

Trip2RO - Galati - http://trip2ro.com/ro/
AMC TRAVEL - http://amctravel.ro/ si www.bestofromania.eu
Irene's Travel - Suceava http://hellobucovina.com/
Escape Travel - Bucuresti http://www.escape-travel.ro/
Come & Go Corporate Travel - Bucuresti http://www.come-go.ro
4x4 Tours - Bucuresti http://4x4-tours.com/ro/

Seytour Travel & Events
Accent Travel
Velimed - Medias
Bibi Touring
Christian Tour (circuite, city break Bucuresti).
Innovation Romania
Exact Tours - http://www.exact-tours.ro/
Covinnus Travel - Bucuresti
Atlantic Tour
Prestige Tours
Paloma Tours - turism de evenimente si turism medical
World Travel
World Sinergy

Transylvanian Dreams Tourism Agency http://www.transylvaniandreams.com/

Conform datelor INS- Institutul National de Statistica avem 1,7 mil turisti straini pe anul 2013, din care 80 % sunt business travel (1.360.000 persoane) si 20 % leisure (340.000 persoane). Marea majoritate a turistilor straini care ajung in Romania nu vin prin agentiile de turism.

Meshek Wings Tours Ltd, unul dintre primii 10 touroperatori din Israel.
Meidan Butnaru, director comercial Meshek Wings: vom aduce în acest an, în total, 8.500 de turisti în Bucuresti, pe Litoral si la munte.
1 cursa charter avion/ saptamana; isi propun pentru 2015 2 curse charter pe saptamana.


5.Ce pachete turistice promovam? - sunt doar cateva exemple :)

City -break Bucuresti: Casa Poporului, Cismigiu, centrul vechi, Universitate , Ateneul Roman

Circuit Dracula :
vizita la Castelul Bran sau castelul de la Bran, vizita la Curtea Veche, unde se afla bustul sau, si una pe insula de la Snagov, la manastirea unde a fost îngropat Vlad Tepes.

Clubbing la Mamaia

Circuit Ceausescu :
vizitarea Palatului Parlamentului, a resedintei familiei Ceausescu din Primaverii si a vilei de la Snagov unde cuplul îsi petrecea sfârsiturile de saptamâna.

Trasee în Transilvania, la manastirile din Bucovina sau în Delta Dunarii.
Trasee pentru biciclisti.

de vazut:
http://www.exact-tours.ro/
http://www.triptoromania.net/
Romania's Friends
http://www.romaniasfriends.com/


7. Ce probleme avem?
Raspuns:
Vina nu-i a mea, nu-i a ta, dar lucram cu ea!
- Una din principalele probleme cu care ne confruntam sunt datele statistice de la INS care nu declara exact numarul de turisti straini (asta nu pentru ca nu vrea ci pentru ca asta primeste). Neavand aceste date exacte cu numarul de turisti din fiecare tara nu putem lua decizii corecte.

Operatorii din turism: atat hotelierii, proprietarii de pensiuni cat si agentiile de turism NU declara exact numarul de turisti straini, tara de provenienta, numarul de nopti etc.

- Nivelul ridicat al TVA-ului perceput pentru incoming în tara noastra
- Promovarea defectuoasa a destinatiei Romania
- Credibilitatea unei agentii. In momentul in care participam la un targ international ce stie celalalt despre tine? Nimic.
- Efectul inchiderii birourilor de promovare a României din strainatate.
- Taximetristii care cer mai multi bani turistilor straini si ghizii neautorizati .
Un taximetrist din Brasov a batut un turist englez.

- Gheorghe Fodoreanu: "Nu avem ce promova daca hotelierii continua sa ofere un raport pret-servicii prost"; Romulus Craciun crede ca principalele probleme cu care se confrunta operatorii de incoming în Romania sunt infrastructura, lipsa personalului calificat din hoteluri, care de multe ori nu cunosc nici 2 limbi straine, dar si lipsa promovarii direct la consumatorul final.
- Neparticiparea la anumite targuri de turism care erau extrem de benefice pentru turismul romanesc (de exemplu in Belgia, tara care ne trimitea 60.000 de turisti pe an).
- Turistii straini care fac turul Europei pe biciclete au fost ATACATI cu pietre de tigani, in Salaj

- Alin Burcea

Dar stiti ce am observant din ce in ce mai des? Ca romanii veniti la studii, munca sau in vacanta, deschid gura sa spuna lucruri negative despre tara din care provin. Suntem singurul neam care are mania asta.
http://romani.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=2787&Itemid=63


8. Ce solutii sunt pentru cresterea incomingului in Romania?
Raspuns:
- TVA la incoming 0 %
- TVA la restaurante si agentii de turism 9 %

- Aplicarea si in turism a profitului reinvestit
- promovarea Romaniei in strainate (Alin Burcea:" in lumea asta mare, trebuie ceva spectaculos. De exemplu as face la Londra si Berlin mega stand Dracula si cluburile din Mamaia").
- recunoasterea incoming-ului ca activitate de export citeste mai mult,
- sa incepem cu constructia de wc-uri civilizate pentru straini in zonele turistice si pe soselele de acces, sa avem autostrazi, propietari de hoteluri care sa isi doreasca straini si sa ofere si servicii.
- institutiile de stat implicate in fenomen sa fie depolitizate - sau macar populate cu oameni care au habar de ce se intampla in jurul lor.
- colaborarea mult mai stransa intre birourile de turism de afara cu ANAT

- amabilitate, atentie, bucurie, cordialitate, profesionalism, simpatie
- nu incearcati sa pacaliti turisti straini, nu cereti bacsis, raspundeti mereu cu zambetul pe buze
- relatia calitate pret este CORECTA
- nu vor sa castige intr-o zi cat pt 6 luni
- in orice WC intri miroase mai bine ca in magazinul de parfumuri - by Viajes Cazare Spania
Un turist spaniol vrea ceva BUENO - BONITO - BARATO/ BUN - FRUMOS - IEFTIN

Razvan Pascu
: "turismul se vinde prin imagini, simboluri si povesti"
http://razvanpascu.ro/2014/09/18/romania-devine-celebra-in-australia-datorita-unei-reclame-tv-la-un-furnizor-de-internet/#more-23672

Lectie de incoming


Traian Badulescu:
Întotdeauna am fost de parere ca incoming-ul, adica turismul receptor, aducerea de turisti straini, constituie cea mai eficienta forma de turism, în urma careia România poate profita din plin.
Pe lânga scaderea TVA pentru hoteluri la 9% (pentru serviciile de masa), pe lânga reteaua de autostrazi pe care înca nu o avem, pe lânga serviciile care mai lasa pe alocuri de dorit, pentru a ne dezvolta turismul de incoming avem nevoie de o promovare buna si eficienta si de multa, dar multa comunicare (între institutii, ministere, organizatii, firme). si, nu în ultimul rând, de o mai mare încredere în noi si în produsul România. Care încredere, constat ca lipeste înca destul de mult. Cu totii spunem: „Avem o tara frumoasa, dar e greu, nu merge etc.“ citeste mai mult

Danut Tanase: "Faci ceva bun, frumos, interesant, cat mai de calitate, tesi o poveste despre asta, si abia pe urma promovezi".

Adela Dadu - Sibiu: imaginea Romaniei este grav deteriorata si aici Ministerul trebuie sa ia atitudine.
- crearea de materiale promotionale: brosuri/ fly-ere, DVD-uri de promovare a Romaniei in mai multe limbi straine (evident traduse de profesionisti); materiale de calitate, cu informatii legate de obiective turistice, tarife de intrare, orar, logistica, etc. Ar fi ideale hartile bine puse la punct cu explicatii; harti turistice, harti rutiere, harti cu camping-uri. Evident ca , materialele trebuie puse la dispozitia agentiilor, tur-operatorilor, birourilor de informare, amabasadelor din strainatate;

Panica George Cosmin
Buna tuturor....sper ca forumul pe Incoming nu se va desfasura la fel ca cel precedent (vazut doar pe youtube)..... Dupa cum mi s-a spus, visul oricarei agentii este sa faca incoming...dar bineinteles ca asta nu coincide cu visul oricarui antreprenor care doreste sa dezvolte o afacere... Statistic stiu ca: - Romania e frumoasa - Romania are potential - E o piata in crestere - x italieni, y germani, z englezi au venit in Romania - stiu ce se promoveaza - stiu ce se vinde - stiu statistic tot ce ramane statistic si nu dinamic
Dar ce nu stiu e : - De ce nu e promovata Romania mai intens la Targuri din afara tarii? - De ce nu exista o abordare multi-channel pentru promovare ( de la blogging pana la targuri de profil) - De ce nu sunt incentivati operatorii de incoming? - De ce nu ni se ofera macar o biblioteca de fotografii oficiale, sau video oficiale pentru a fi folosite fara a apela la "goagal" - De ce nu exista o asociatie, un Ong , o orice pentru incoming? (exista mai multe pentru salvarea pisicutelor si catelusilor, nu ca as avea ceva impotriva) - De ce nu ne oferiti un curs, un pdf, un webinar, un vis, un orice prin care sa ne ajutati sa facem incoming? - De ce nu creati orice mijloc de comunicare intre operatorii de incoming pentru a putea colabora? (exista forumuri, blogguri, platforme) - De ce nu premiati inovatia si creativitatea romaneasca in loc sa platiti "frunza" ? - De ce nu oferiti premii ... (ex: cel mai bun video despre Ro, cea mai buna foto, cel mai bun circuit, cea mai buna agentie, concursuri intre regiuni, etc) de ce nu va implicati la "fir de iarba" si preferati sa platiti? (p.s. e plin de tineri talentati care admira Romania si natura si fotografia sau video, sau etc) - De ce nu implicati pe Ion, pe Maria, pe inginerul Popescu, pe parintele Ioan, pe vecinul Mitica, de ce va turnati apa in cap si jucati leapsa pe carti si turism in loc sa oferiti avantaje sau sa creati o piata, o concurenta ? -De ce nu avem un P.R. oficial care sa ne promoveze in afara de discutiile politice? Pentru orice alte idei de ce nu, raman la dispozitie pentru ca lista e lunga si eu incerc sa o compensez prin agentia noastra... Sper ca vom afla un raspuns la toate astea...dar nu doar un raspuns ci o actiune.....

Romadria Confort: sa cedeze comision la BUS BUCHAREST


In 25 septembrie 2014 va avea loc Incoming Romania Travel Forum si Romanian Travel Gala. Este un eveniment dedicat agentiilor de turism din Romania. Dezbatem solutii pentru cresterea incomingului in Romania. Vom incerca sa gasim impreuna raspunsuri la urmatoarele intrebari:

  • care sunt primele 6 tari care ne trimit turisti?
  • ce agentii de turism fac incoming?
  • cati turisti si de unde aduce fiecare agentie?
  • cu ce agentii de turism din strainatate lucram?
  • ce pachete turistice promovam?
  • unde si cum promovam Romania?
  • ce probleme avem?
  • ce solutii sunt pentru cresterea incomingului in Romania?

Locatie: Restaurant Elisabeta din Bucuresti. Forum: 400 de locuri (intrare libera). Gala: 150 de locuri (numai pe baza de invitatie printata).Organizatori: Innovation Travel & InfoTravelRomania.

Forumul se va desfasura intre 12.00 - 18.00, iar Gala intre 19.00 - 22.00.
Vor fi decernate diplome pentru operatorii din turism pentru anul 2014.



8. Comisia Incoming ANAT

Coordonator comisie: Alin Burcea
Presedinte: Ciprian Popescu

Consilier: Mihaela Vidovici
Membri:
Petre Balas– Peter Express
Cristian Grigore – Turopa
Eduard Ivascu – Ivas Service
Tony Madularu – Paralela 45
Valentin Nicola – Nicolexim Travel
Dan Penciu – TravelMaker
Herman Rosner – IT&T
Anca Serban – Eximtur
Corina Tiganus– Nordic Tours
Ovidiu Tudor – Exact Tours
Sorinela Tudorache – Expert Tours
Flaviu Vîrca – Air Tour Travel
Mircea Vladu – Prestige Tours
Mihai Voicu – Transilvania Travel


Documentare:
8 iulie 2011 : http://horeca.ro/arhiva/2011/iulie/1717-problemele-operatorilor-de-incoming-din-romania.html
21 mai 2014: http://horeca.ro/articole/turism/3652-anat-solicita-guvernului-recunoasterea-incomingului-ca-activitate-de-export.html

1 iulie 2014: http://turism.truezone.ro/turistii-straini-in-romania-date-statistice-pentru-luna-mai-2014/
27 iulie 2014: http://www.businessmagazin.ro/analize/turism/a-refuzat-sa-locuiasca-in-new-york-ca-sa-isi-faca-propria-afacere-in-tara-acum-vinde-romania-12977102
28 iulie 2014: http://www.capital.ro/turismul-de-incoming-extrema-urgenta.html

http://www.mediafax.ro/economic/anat-vrea-extinderea-cotei-tva-de-9-la-cazarea-cu-demipensiune-sau-pensiune-completa-12914135
Multumiri speciale pentru:

Simion Giurca - birou turism Viena si Alin Burcea - Paralela 45.


Hotel Mera Resort
 
autocar litoral Grecia 2017
 
Eurotrip
 
vacante cu Jumbo Travel
oferte litoral 2017 Bulgaria, oferte litoral 2017 Bulgaria
Esti ghid de turism? inscrie-te acum!
Litoral 2017 Bulgaria
litoral Bulgaria 2017

vacante in Romania

InfoTravelRomania InfoTravelGrecia InfoTravelBulgaria oferte all inclusive Antalya InfoTravelUngaria InfoTraveRomania Blog
totul despre Italia InfoTravelSpania InfoTravelAustria InfoTravelMalta.ro vacante exotice
Oferte all inclusive Litoral Bulgaria 2017 pentru o vacanta la mare. Oferte litoral Bulgaria 2017; Sejur Bulgaria Nisipurile de Aur; Constantin si Elena;
City break © 2016 All Right Reserved. "InfoTravelRomania" is a registered trademark
Contact | Despre noi | InfoTravelRomania incurajeaza invatamantul romanesc: EvaluareInteractiva.ro