Vezi aici bilantul pentru litoralulul romanesc si Delta Dunarii la final de sezon 2017

 
= 249
Litoralul romanesc si Delta Dunarii la final de sezon 2017 Datorita strategiei de promovare a Asociatiei Litoral - Delta Dunarii, care include evenimente de promovare si participarea la targuri de turism, interne si externe, organizarea de infotrip-uri, introducerea de noi zboruri interne si externe, dar si datorita evenimentelor care au fost organizate in statiunea Mamaia si in orasul Constanta, in sezonul estival 2017, evenimente care anul acesta s-au prelungit pana aproape de jumatatea lunii septembrie, a fost inregistrata o crestere a numarului de turisti de aproximativ 12%, conform informatiilor transmise de Institutul National de Statistica (din cifrele analizate pentru lunile mai, iunie si iulie). La capitolul evenimente, Asociatia Litoral – Delta Dunarii a organizat, a promovat sau a fost partener al unui numar important de evenimente, incepand cu evenimentele de deschidere a sezonului, organizate in weekend-ul de 1 mai, in statiunea Mamaia, cand s-a inregistrat un numar record de turisti, comparativ cu anii precedenti. Astfel, turistii prezenti pe litoral au putut participa la evenimente dedicate familiilor cu copii, dar si la concerte, evenimente de cultura si sport. De asemenea, o mare diferenta au facut-o, in acest sezon, Primaria si Consiliul Judetean Constanta, Primaria si Consiliul Judetean Tulcea, si primariile din Dobrogea - Cernavoda, Jurilovca, Crisan, Navodari, Limanu, Murfatlar, Agigea, Cumpana, Mihail Kogalniceanu, care au sustinut un numar de peste 110 evenimente. Un mare impact l-au avut evenimentele gastronomice, cele sportive, teatrele de strada, festivalurile de film, numeroasele concerte cu artisti romani si straini, veniti la Constanta, unii pentru prima oara. Daca in sezonul estival 2016, conform Institutului National de Statistica, numarul turistilor in judetul Constanta a fost de 1.036.535, anul acesta datorita promovarii si a evenimentelor organizate, estimam o crestere a numarului de turisti de cel putin 8%, turisti care au generat incasari de aproximativ 200.000.000 euro, numai din achizitionarea pachetelor turistice. Declaratie Cristian Barhalescu, Presedinte Asociatia Litoral - Delta Dunarii: “In turismul de Litoral se face un bilant provizoriu toamna, dupa inchiderea sezonului estival. Sustinem cifrele oficiale oferite de catre asociatiile patronale si profesionale din domeniu si asteptam, la finalul acestui an, cifrele oficiale ale INS, pentru a analiza eficienta promovarii prin numarul de turisti si a banilor cheltuiti in destinatie. Anul acesta, orasul Constanta a castigat si se vad rezultatele politicii locale, care investind in evenimente culturale a ajutat capetele de sezon. Datorita evenimentelor, am constatat o capacitare foarte buna a hotelurilor si un flux ridicat in restaurante si magazine pe tot sezonul 2017. De asemenea localitatile din interiorul judetelor Tulcea si Constanta au devenit din ce in ce mai vizibile cu evenimentele organizate si au generat un flux de turisti semnificativ. Numarul turistilor straini a crescut si in acest an, cu sprijinul companiilor aeriene care opereaza pe aeroportul Mihail Kogalniceanu si al touroperatorilor care investesc in promovarea destinatiei, in special pentru ca destinatia Litoral – Delta Dunarii a inceput sa prezinte interes si sa ofere experientele pe care ei si le doresc.” Declaratie Corina Martin, Vicepresedinte Asociatia Litoral - Delta Dunarii: "In acest an am continuat Strategia demarata de Asociatia Litoral-Delta Dunarii in anul 2013, considerat un an de referinta, datorita introducerii Taxei de Promovare Mamaia. Din acel moment, am lucrat pe Strategie, obiective, piete tinta, atragere de zboruri, evenimente. Acest buget ne-a permis sa inregistram cresteri ferme in fiecare an din ultimii 4, iar Sezonul 2017 continua acest trend. Raportarile INS si comunicatele pe care le-am primit de la principalii turoperatori de litoral ne confirma rezultatele excelente cu care incheiem acest an, desi sezonul continua chiar si acum. Strategia noastra de a promova un Calendar de Evenimente inca din 15 aprilie, participarile la Targul de Turism al Romaniei din februarie si la Targurile de Turism externe de la Londra, Varsovia, Moscova si Sankt Petersburg, Berlin, Helsinki, Bruxelles si Tel Aviv, parteneriatul cu compania Blue Air, considerat cel mai mare obiectiv atins in ultimii 10 ani, si care ne-a adus 4 zboruri interne si deschiderea a 4 piete noi externe, lansarea Filmului oficial Mamaia 2017, excelenta organizare a weekendului de Deschidere Sezon de la 01 Mai ( record de turisti) si a celui de Rusalii, precum si suita de evenimente organizate sau sustinute de Asociatia noastra si de Primaria Constanta si de alte primarii membre, au adus aceste rezultate, conforme cu estimarile pe care le-am facut la startul sezonului. Statiunile vedeta au fost Mamaia si Vama Veche, cele doua branduri de succes ale litoralului, si Venus si Eforie Nord. Una din tendintele clare o reprezinta cresterea numarului de turisti straini, atrasi de marile evenimente, cu precadere Festivaluri muzicale si convinsi de Campania noastra sustinuta de promovare pe pietele externe de pe care am atras zboruri. Anul 2017 a adus si o orientare evidenta a turistilor romani si straini catre apartamente de vacanta, cu precadere in Mamaia si Navodari, un segment de piata ce s-a consolidat major si care contribuie consistent la cresterea numarului de locuri de cazare si a standardului de servicii oferite. In ultimii 3 ani, am trecut tot mai evident de la imaginea de statiune de 2 si 3 stele (la nivel de cazare) la un standard evident in crestere. Estimez ca in Mamaia capacitatea reala de cazare este cu cel putin 30-40% mai mare decat cea din segmentul hotelier si acest lucru genereaza zeci de mii de turisti, venituri consistente catre operatorii de structuri de alimentatie publica si agrement. Felicit in mod special Primariile Constanta si Limanu-Vama Veche pentru evenimentele sustinute si in mod special hotelierii ce au operat un management bun si o politica tarifara dinamica, dar si turoperatorii de litoral cu care am facut echipa de promovare si vanzare. Cheia Sezonului 2017 o reprezinta PROMOVAREA si EVENIMENTELE. Majoritatea hotelurilor de pe litoral au redus tarifele la jumătate de la 1 septembrie, iar în aceste condiții cererea pentru vacanțe la începutul acestei luni nu a scăzut comparativ cu vârful de sezon. Datorită acestor reduceri, gradul de ocupare al hotelurilor de la mare a depășit 90% în prima zi de toamnă, numărul de turiști fiind cu 10% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut”. Declaratie Daniel Ilusca Vicepresedinte Asociatia Litoral – Delta Dunarii: “Anul 2017, pentru Delta Dunarii este anul cu cea mai mare crestere ca grad de ocupare si ca numar de zile al sejurului. Astfel, in lunile mai – iulie, gradul de ocupare in Delta Dunarii a fost de aproximativ 80% iar in luna august am ajuns aproape de 100%. Estimam astfel ca, in acest sezon, fata de anul trecut vom inregistra o crestere a numarului de turisti de aproximativ 30%. Se anunta a fi promitatoare si lunile care urmeaza, octombrie si noiembrie. In perspectiva, ne dorim sa continuam promovarea Deltei Dunarii prin participarea la targuri interne si externe, prin organizarea de infotrip-uri si, mai ales, urmand exemplul litoralului, prin organizarea de evenimente, care au impact important asupra deciziei turistului cu privire la locatia in care isi va petrece vacanta. Speram sa avem o colaborare mai stransa cu Rezervatia Deltei Dunarii, de la care ne asteptam la masuri de facilitare a accesului in Delta Dunarii, masuri care vor duce la cresterea numarului de turisti in Delta si la prelungirea sezonului. De asemenea, ne bazam pe Rezervatia Deltei Dunarii pentru a ne pune la dispozitie materiale de promovare mai multe si mai variate, pentru o promovare eficienta a destinatiei Delta Dunarii. Daca in viitor vom reusi sa cream in Delta servicii de excelenta, vom avea si turisti mai multi si mai dispusi sa cheltuie bani mai multi pentru servicii care le vor facilita un sejur excelent in Delta Dunarii sau la mare, pentru ca avem si mare.”

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 15 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.500 de articole scrise.

You may also like...

litoral 2015 Grecia, litoral 2015 Romania, litoral 2015 Bulgaria