Scădere consistentă a numărului de turişti moldoveni în Romania

 
= 999

Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din Romania ( FAPT) și Federația de
Promovare a​ Turismului din Moldova ( FPTM) –  organizații Partenere oficial prin
Alianța semnată la 12 noiembrie 2015 – anunță scaderea cu 25-30% a numarului de
turiști moldoveni care s-au aflat în vacanță în destinațiile din Romania pentru
petrecerea sarbatorilor de rit vechi.
FAPT-FPTM
Estimam prezența a cca 11 – 12.000 turiști moldoveni în stațiunile montane din Romania în intervalul 1 decembrie – 10 ianuarie 2015 . Topul preferintelor
turistilor moldoveni situeaza stațiunile românești: Poiana Brașov, Predeal, Sinaia
pe primele trei pozitii, imediat după acestea însă urmează destinații ca Bansko
(Bulgaria), Viena (Austria), Cortina D’Ampezzo (Italia), si se constata revenirea
cererii către Bucovel (Ucraina), datorită prețurilor scazute și ofertelor promovate
în Republica Moldova.

Cauzele acestei scăderi consistente cu privire la vacantele in Romania sunt legate
de accentuarea crizei politice și economice din Moldova ( care a redus cererea de
vacanțe pentru moldoveni), de liberalizarea circulatiei turistice pentru cetățenii
moldoveni ( care pot calatori în U.E. fară viză, ceea ce i-a determinat să aleagă și
alte destinatii europene, în afara de Romania) , dar mai ales de absența promovarii
României ca destinație în Moldova.

Declaratie Corina Martin, Presedinte FAPT : “ Indiferent de efectele crizei cu care
se confruntă bugetele de vacanță ale moldovenilor, România a scăzut consistent și
îngrijorător în preferințele de vacanță ale turiștilor moldoveni, și aceasta este o
consecință directă a abesenței promovării destinațiilor românești pe piața din
Moldova. În ultimii 6 ani, ANAT și mai ales Federația de Promovare Turistică din
România au dus o campanie continuă de promovare a destinațiilor românești către
agențiile de turism și turiștii moldoveni, împreună cu Federația de Promovare a
Turismului din Moldova. De exemplu, Asociațiile de Promovare Litoral – Delta
Dunării, Bucovina, Rașnov, Brașov și Prahova au derulat acțiuni și campanii de
promovare către această piață – pe care o considerăm strategică pentru Romania. În
urma unor asemenea actiuni de promovare, numărul turiștilor moldoveni care au ales
Litoralul Romanesc în vara 2015 a crescut consistent. Din pacate, Autoritatea
Naționala de Turism nu a reusit șă deruleze nici o campanie de promovare pe Moldova
de mai multi ani, iar prin simpla participare de 3-4 zile la Expoziția de Turism din
Moldova, nu ai cum să obții alte rezultate în afară de acela de a bifa prezența la
un Târg. Considerăm ca inacceptabilă lipsa unei strategii si a rezultatelor în
promovarea Romaniei ca destinatie de vacanta pe piața vecină și prietenă, în
comparatie cu eforturile de promovare pe care continua să le facă Bulgaria, Turcia
și alte destinații concurente.”

Declarație Alexandru Filipschi, Presedinte Federația de Promovare a Turismului din
Moldova : „De-a lungul ultimilor trei ani am tot solicitat autorităților publice
care coordoneaza turismul din Romania sa se implice în promovarea destinațiilor
românești pe teritoriul Republicii Moldova, așa cum de ani buni o fac alte state.
Absența promovării destinațiilor românești pe piața din Republica Moldova, în
contextul politic actual, a dus la scăderea drastică a numărului de turiști
moldoveni (cca 30%) în zona montană românească, fapt observat cu ochiul liber în
acest sezon. Asta chiar dacă unele surse media românești din varii motive au
prezentat o pseudo-prezență a turiștilor moldoveni, ruși și ucraineni. Problemele
legate de trecerea frontierei de-a lungul ultimilor ani își spun de asemenea
cuvântul, pentru ca stationarea de cate șase ore în vamă a unui autocar cu turisti
moldoveni  (minim 15 de autocare zilnic în perioada 02 – 06 ianuarie a fiecărui an!)
face ca dorința turiștilor de a ajunge în vacanță la munte in Romania să scadă, sau
mai rău să dispară. Continuam parteneriatul cu Federatia de Promovare din Romania (
FAPT) si vom cere autoritatilor romane simplificarea procedurilor de control de
frontiera pentru turistii moldoveni. Mai mult, vom continua sa solicitam
autoritatilor române sa demareze, in sfarsit, o campanie de promovare pe Moldova, dar
am inteles ca nu exista buget in acest sens. Este regretabil ca Romania nu se
promoveaza in Moldova!”

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 15 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.500 de articole scrise.

You may also like...

litoral 2015 Grecia, litoral 2015 Romania, litoral 2015 Bulgaria