Inventory-ul prima piatra la temelia turismului

  • travel-tech-cluj
 
= 973


Cunoscut sub mai multe denumiri, inventory-ul (inventar) este de fapt o baza de date utilizata de oricare prestator din domeniul serviciilor turistice. Astfel, daca ai o pensiune, un hotel, un restaurant, un autocar, un avion sau pachete complexe, ele trebuie gestionate in vreun fel sau altul. La prima vedere este simplu sa folosesti diagrama pe hartie, un word sau un excel, insa cand ai capacitati mari de gestionat, folosirea lor devine de-a dreptul imposibila. Bazele de date in acest caz se transcriu in diverse limbaje de programare, iar accesul utilizatorului se face in ferestre speciale de access sau chiar in browser-e de internet in cazul inventory-urilor care au interfata grafica web-based.

Un hotel poate stoca in inventory-ul sau, de exemplu, fiecare camera cu paturile aferente pe fiecare zi a anului sau a anilor ce urmeaza. La fiecare cerere de cazare in inventory se aloca camera, se retin nume, se urmareste gradul de umplere si se pot introduce chiar preturi. O companie aeriana isi tine in inventory toate zborurile din fiecare zi, pe fiecare ruta si cu fiecare scaun disponibil/ocupat din aeronavele sale. Un caz mai complex este inventory-ul folosit de turoperatori care isi gestioneaza in astfel de aplicatii atat locurile la transport (cursele charter de ex.), cat si locurile in hoteluri sau locurile la programele optionale.

La prima vedere pentru o pensiune mica sau un turoperator cu volum mic de activitate ar parea ca e inutil un inventory. Din pacate, viteza cu care se lucreaza astazi si accesul la atat de multe informatii prin intermediul internetului duc la o separare totala a acelor operatori din turism care nu fac pasul spre tehnologie. Aceste inventory, in afara faptului ca gestioneaza intern capacitatile, mai au si marele avantaj de a permite (atunci cand sunt programate astfel) sa interactioneze cu entitati externe. Astfel, daca un operator utilizeaza un inventory pregatit, el poate conecta propriul website cu inventory-ul si poate inregistra rezervarile direct de pe internet. Tot asa, inventory-ul se poate conecta la sisteme de distributie, iar capacitatile pot fi vandute de agentiile de turism in sediile sau pe website-urile lor. Totodata inventory-ul poate fi conectat direct la sistemul de facturare si partea administrativ-contabila este rezolvata printr-un click. Ca sa nu mai vorbim ca tot inventory-ul se poate conecta la alte inventory-uri (de exemplu cel al unui hotelier la inventory-ul unui turoperator) ducand la crearea automata a unor produse turistice complexe. Finalitatea reala a inventory-ului este, de fapt, vanzarea cat mai rapida si mai facila a locurilor detinute. Iar daca produsul a fost vandut, inventory-ul poate fi conectat si la un CRM (client relation manager) in care se pastreaza datele de  contact si preferintele clientului.

Prin urmare de fiecare data cand ne intrabam de ce in Austria stim de pe net in orice moment care e situatia camerelor disponibile, chiar si-n cel mai mic catun din varful muntilor, iar in alte tari nu stim nici macar ce hoteluri exista, raspunsul este foarte simplu: unii au inventory si pt o camera, altii inca scriu diagrame in dosare de serii.

Pentru a avea si in Romania o situatie centralizata a turistilor cazati este necesar ca toti prestatorii directi de servicii turistice sa utilizeze astfel de inventory-uri. Doar dupa aceea se poate vorbi de conectarea lor.

Produsul turistic (camera de hotel, locul in avion, pachetul charter) este cel mai perisabil produs. Are valabilitate exacta si dupa ce expira nu mai poate fi consumat. De aceea este vital ca produsul sa ajunga in cel mai scurt timp posibil la cumparator, iar acesta sa-l poata achizitiona. Iar acest proces se poate realiza doar utilizand solutii tehnologice moderne.

Vrei sa afli mai multe detali? Inscrie-te si tu acum la conferinta  Travel Tech de la Cluj.

InfoTravelRomania.ro

Cine suntem si ce facem? Suntem un portal de turism ce prezinta piata turistica din Romania. Facem promovare online pentru orice companie din turism. Lansat in 18 iunie 2002, ajunge intr-un an in primile 5 portaluri de turism din Romania. Reusim sa ne pastram in top 15 de 15 ani de zile. Avem o medie de 2.500 de vizitatori unici/zi (aprilie - august ajunge chiar la 4.000 de vizitatori unici/zi). Din martie 2011 avem si acest blog care a depasit deja 2.500 de articole scrise.

You may also like...

litoral 2015 Grecia, litoral 2015 Romania, litoral 2015 Bulgaria